14 klubbor behövs det?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 08 okt 2021, 19:02 Ena rundan behöver jag ingen pw och nästa ingen j8. Skulle aldrig få för mig att ta ut de ur bagen.

Har gått på par med 4 klubbor och även 20 över med samma uppsättning. Jag tror inte på något sätt att färre är bättre än flera … och det känns lite väl korkat att påstå det (om nu nån tänker så).

Mina val görs på premissen om max antal tillåtna klubbor och behov. Självklart skulle jag kunna plocka ut varannan klubba, bänka drivern eller putta med en hybrid… men varför?

Egon
Här är vi så otroligt lika!
Jag använder inte alltid alla klubbor, men jag vet inte vilken jag använder och när och vilka inte.

Skulle jag få frågan/påståendet om att använda fler än 14 klubbor känner jag inte ett direkt vidare behov där heller. Visst, jag skulle kunna slänga in en wedge till, men det skulle inte inte göra någon vidare skillnad gissar jag.
Mitt stora dilemmaär hybrid eller J3. I dagsläget har jag bägge., men visst, jag skulle kunna lägga ur den ena, men jag kan ge mig på att om jag gör det, då kommer jag att sakna den.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

långryggen skrev: 11 okt 2021, 09:28
Egon skrev: 08 okt 2021, 19:02 Ena rundan behöver jag ingen pw och nästa ingen j8. Skulle aldrig få för mig att ta ut de ur bagen.

Har gått på par med 4 klubbor och även 20 över med samma uppsättning. Jag tror inte på något sätt att färre är bättre än flera … och det känns lite väl korkat att påstå det (om nu nån tänker så).

Mina val görs på premissen om max antal tillåtna klubbor och behov. Självklart skulle jag kunna plocka ut varannan klubba, bänka drivern eller putta med en hybrid… men varför?

Egon
Här är vi så otroligt lika!
Jag använder inte alltid alla klubbor, men jag vet inte vilken jag använder och när och vilka inte.

Skulle jag få frågan/påståendet om att använda fler än 14 klubbor känner jag inte ett direkt vidare behov där heller. Visst, jag skulle kunna slänga in en wedge till, men det skulle inte inte göra någon vidare skillnad gissar jag.
Mitt stora dilemmaär hybrid eller J3. I dagsläget har jag bägge., men visst, jag skulle kunna lägga ur den ena, men jag kan ge mig på att om jag gör det, då kommer jag att sakna den.
Då var jag vag i mitt inlägg!?
Jag är för en maxad bag … men jag kan förstå att spelet inte helt dör om man tvingas ta bort någon klubba.

Spelade 2 rundor i helgen och nyttjade alla 14 någon gång. Minst speltid fick 52 och j4. Mest, driver tätt följt av t5, j8, j6 och 58. Puttern är ju alltid nr1 så den lämnar jag utanför rapporterandet.

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 11 okt 2021, 19:11 Då var jag vag i mitt inlägg!?
Jag är för en maxad bag … men jag kan förstå att spelet inte helt dör om man tvingas ta bort någon klubba.

Spelade 2 rundor i helgen och nyttjade alla 14 någon gång. Minst speltid fick 52 och j4. Mest, driver tätt följt av t5, j8, j6 och 58. Puttern är ju alltid nr1 så den lämnar jag utanför rapporterandet.

Egon
Nädå, jag refererade mest till att man ju inte på förhand vet vilken klubba man skulle sakna. Därför har jag svårt för att ta ur klubbor, men visst, jag skulle mest troligt inte scora direkt sämre om jag plockade bort en klubba, eller bättre om jag skulle lägga till en.
Och jag är pro att ha en full bag.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Lohengreen
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 apr 2021, 12:15

Jag har spelat halvsett de senaste 5 åren, det började med att jag vill lära mig puncha bollen inför en skottlandsresa och tvingade mig då att
Det är skönt med en lätt pencilbag när man går 36 hål en dag
Längdkontrollen funkar utmärkt en bra dag, risken (för mig) är att den lugna längre, lägre klubban blir en mesig flipphook en dålig dag.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Lohengreen skrev: 12 okt 2021, 10:01 Det är skönt med en lätt pencilbag när man går 36 hål en dag
Jag resonerar att det är skönt med vagn om man går 36 på en dag. ;)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

långryggen skrev: 12 okt 2021, 13:41
Lohengreen skrev: 12 okt 2021, 10:01 Det är skönt med en lätt pencilbag när man går 36 hål en dag
Jag resonerar att det är skönt med vagn om man går 36 på en dag. ;)
… och jag tänker först elvagn men kanske också golfbil så slipper man gå. ;)

Egon
Användarens profilbild
Lohengreen
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 apr 2021, 12:15

Egon skrev: 12 okt 2021, 14:21
långryggen skrev: 12 okt 2021, 13:41
Lohengreen skrev: 12 okt 2021, 10:01 Det är skönt med en lätt pencilbag när man går 36 hål en dag
Jag resonerar att det är skönt med vagn om man går 36 på en dag. ;)
… och jag tänker först elvagn men kanske också golfbil så slipper man gå. ;)

Egon
Ja se dagens ungdom... ;)
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 12 okt 2021, 14:21
långryggen skrev: 12 okt 2021, 13:41
Lohengreen skrev: 12 okt 2021, 10:01 Det är skönt med en lätt pencilbag när man går 36 hål en dag
Jag resonerar att det är skönt med vagn om man går 36 på en dag. ;)
… och jag tänker först elvagn men kanske också golfbil så slipper man gå. ;)

Egon
Och eftersom jag är dagens medhållare säger jag ju såklart inte emot... ;)
OM! det inte är så att det är lite kyligt, då går jag faktiskt hellre.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Drrich
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2018, 00:53

Jag skulle ju rapportera hur det gick med halvset. Jag spelade rätt ok golf, inte superbra på nåt vis, men bra. Det var lite lurigt när man hamnade mellan klubbor eftersom jag inte är van att slå lugnare slag. Det var kanske lurigare än vad jag tänkt mig. Men det blev väldigt roligt. Och det kanske är det allra viktigaste. Kommer fortsätta med halvset under vintern och öva upp hur jag ska slå slagen. Sen känner man för att ha nån extra för att det är mycket vind eller motsvarande. Då är det ju bara att lägg till en klubba i bagen.
Skriv svar