Drivers 2022

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Va tycker ni om dom nya Driver’s som kommer våren -22

Jag tycker nya Taylor Made är riktigt snygg även Callaway’s nya är snygg
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
ola.ström
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 jul 2020, 21:47
Ort: Gävle
Kontakt:

Jag är kluven med inför Taylor Made drivern, verkar vara en grym driver efter att ha sett bla Rick Shiels och James Robinson videos om den, men vet inte om jag personligen gillar den designen med den röda träffytan.

Kul att dom gör något annorlunda när dom kan däremot, för den sticker ut!

Callaway Rouge ST var mer min grej rent estetiskt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hemmaklubb: Högbo GK
HCP: 11.7
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Lite tvärtom här.
Stealth verkar vara mer deep face än föregångaren Sim/2. Positivt.

Gamla Rogue var det lite rymdskepp över och det verkar ligga kvar. Jag försökte med gamla alldeles för länge innan jag gick över till Sim. Kompisen bombar med sin Rogue.

Tecknologiskt sett får framtiden utvisa om det är något nydanande. 2mph i bollhastighet ”gratis” i Steslth är inte nog för att hosta upp cashen. Men ska man ändå byta så.
Rogue tilltalar inte mig men den är säkert minst lika bra som föregångarna. Intressant att de ”kopierat” Sim’s lilla Tail board.

Egon
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Såg att Rogue ST fanns i en LS modell.
Lite rundare form än de andra. Tyvärr är det troligtvis för lite spinn i den.
Ingen som har koll på vikter?

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

ola.ström skrev: 06 jan 2022, 18:04 Jag är kluven med inför Taylor Made drivern, verkar vara en grym driver efter att ha sett bla Rick Shiels och James Robinson videos om den, men vet inte om jag personligen gillar den designen med den röda träffytan.

Kul att dom gör något annorlunda när dom kan däremot, för den sticker ut!Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Med tanke på namnet hade jag gissat mig till en lite annan design, lite mer kantig så att säga.
Men en kul innovation och ett steg i en ny riktning, och som skrevs att "tjäna" 2 mph för oss amatörer till den kostnaden, ja då är det nog lite enklare att träna sving och fart?
Kommer jag byta för den sakens skull, nej. Skulle jag kunna tänkt mig den om jag ändå skulle byta, ja varför inte!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

Kommer undvika TM Stealth av ren principsak. "Vi döper den till stealth och så gör vi den röd och med reflekterande krom"
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

UtopianShank skrev: 12 jan 2022, 08:15 Kommer undvika TM Stealth av ren principsak. "Vi döper den till stealth och så gör vi den röd och med reflekterande krom"
Sannolikheten är väl lika stor som med allt annat.
Hade din tanke funkat i längden så hade många av oss aldrig rattat gamla Volvo 240. Den var ju så ful när den kom och 2 år senare var den det snyggaste och mest naturliga som någonsin funnits. :oops:

Egon
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

Egon skrev: 12 jan 2022, 22:48
UtopianShank skrev: 12 jan 2022, 08:15 Kommer undvika TM Stealth av ren principsak. "Vi döper den till stealth och så gör vi den röd och med reflekterande krom"
Sannolikheten är väl lika stor som med allt annat.
Hade din tanke funkat i längden så hade många av oss aldrig rattat gamla Volvo 240. Den var ju så ful när den kom och 2 år senare var den det snyggaste och mest naturliga som någonsin funnits. :oops:

Egon
Tror du missuppfattade mig lite där. Jag tycker inte den är ful...det är mer diskrepansen mellan namnet och utseendet som stör mig :)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

UtopianShank skrev: 21 jan 2022, 13:56
Egon skrev: 12 jan 2022, 22:48
UtopianShank skrev: 12 jan 2022, 08:15 Kommer undvika TM Stealth av ren principsak. "Vi döper den till stealth och så gör vi den röd och med reflekterande krom"
Sannolikheten är väl lika stor som med allt annat.
Hade din tanke funkat i längden så hade många av oss aldrig rattat gamla Volvo 240. Den var ju så ful när den kom och 2 år senare var den det snyggaste och mest naturliga som någonsin funnits. :oops:

Egon
Tror du missuppfattade mig lite där. Jag tycker inte den är ful...det är mer diskrepansen mellan namnet och utseendet som stör mig :)
Vi kan bordlägga det ämnet. ;)

Namn och utseende är intressant. Sumo och fyrkantig hade ingen realistisk chans att överleva men likväl så sålde Nike några.

Det är lite som att jag trots allt fingrar lite på byxorna av smalspårig Manchester trots att jag spytt galla över den varje årtionde sen det 70-talet då jag hade dem på mig.

Jag är en upplyst man med egen vilja men jag påverkas ofrånkomligen av det som finns till hands och som anses vara ”nytt”.

Egon
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

Jag har en inflikning på just TM Stealth, den förekommer väldigt ofta på säljsidor, Blocket som FB-grupper, där man säljer i princip nya.
Vad kommer det sig?
-Köper folk på sig i spekulationssyfte för att göra sig en slant?
-Eller är det mer och mer vanligt att man köper utan att testa?
-Eller passar den dåligt för oss dödliga golfare med medelmåttig träffbild?

Jag tycker det varit rejäl skillnad och just av en specifik produktserie som Stealth. Någon mer än jag som reflekterat över detta?

//Mikael


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar