Nya Shot Scope PRO LX+

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Några som tänkt prova Shot Scope nya kikare med klocka? Funderar starkt själv på att prova i sommar då får man ju både kikaren och måtten framkant, mitten och bak i samma

https://shotscope.rfrl.co/ozgxr
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Mikaelanstad skrev: 07 feb 2022, 16:05 Några som tänkt prova Shot Scope nya kikare med klocka? Funderar starkt själv på att prova i sommar då får man ju både kikaren och måtten framkant, mitten och bak i samma

https://shotscope.rfrl.co/ozgxr
Hade gärna köpt en sådan.

Det enda negativa är väl hur man använder den. Vana trogen så verifierar jag min tanke om ett avstånd på banan med kikaren. Dvs. Står jag nära 100m markeringen så kan den infon räcka. Är jag misstänksam mot min uppfattning om var flaggan står på green så checkar jag med kikaren.
Som fan läser bibeln… med GPS får man ett värde, avståndsmarkering ett annat och lasern ett tredje. Hjärnkok för många!

Egon
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mikaelanstad skrev: 07 feb 2022, 16:05 Några som tänkt prova Shot Scope nya kikare med klocka? Funderar starkt själv på att prova i sommar då får man ju både kikaren och måtten framkant, mitten och bak i samma

https://shotscope.rfrl.co/ozgxr
Kör på det. Det var ett bra pris på den. Jag kör med kikare + klocka (blir samma pris som denna för de enklare varianterna) och vill inte vara utan något av det. Jag tycker iaf att mått till framkant och bakkant är minst lika viktigt som flaggplacering och ibland viktigare. Den säsongen jag bara hade kikare vare frustrerande.
Hcp: ~12
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Niklas skrev: 09 feb 2022, 09:45
Mikaelanstad skrev: 07 feb 2022, 16:05 Några som tänkt prova Shot Scope nya kikare med klocka? Funderar starkt själv på att prova i sommar då får man ju både kikaren och måtten framkant, mitten och bak i samma

https://shotscope.rfrl.co/ozgxr
Kör på det. Det var ett bra pris på den. Jag kör med kikare + klocka (blir samma pris som denna för de enklare varianterna) och vill inte vara utan något av det. Jag tycker iaf att mått till framkant och bakkant är minst lika viktigt som flaggplacering och ibland viktigare. Den säsongen jag bara hade kikare vare frustrerande.

Jo ska fundera ordentligt, har just nu kikare och klocka. Men smidigt o ha båda i samma enhet. Tänkte mest om någon har kört med liknande då Bushnell har väl några sådanna varianter?

Vissa banor jag spelar på är banmarkeringarna riktigt urusla på o då behöver man alla hjälpmedel för att få info om slagen.
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Mikaelanstad skrev: 09 feb 2022, 13:07
Niklas skrev: 09 feb 2022, 09:45
Mikaelanstad skrev: 07 feb 2022, 16:05 Några som tänkt prova Shot Scope nya kikare med klocka? Funderar starkt själv på att prova i sommar då får man ju både kikaren och måtten framkant, mitten och bak i samma

https://shotscope.rfrl.co/ozgxr
Kör på det. Det var ett bra pris på den. Jag kör med kikare + klocka (blir samma pris som denna för de enklare varianterna) och vill inte vara utan något av det. Jag tycker iaf att mått till framkant och bakkant är minst lika viktigt som flaggplacering och ibland viktigare. Den säsongen jag bara hade kikare vare frustrerande.

Jo ska fundera ordentligt, har just nu kikare och klocka. Men smidigt o ha båda i samma enhet. Tänkte mest om någon har kört med liknande då Bushnell har väl några sådanna varianter?

Vissa banor jag spelar på är banmarkeringarna riktigt urusla på o då behöver man alla hjälpmedel för att få info om slagen.
Så är det och det spelar egentligen ingen roll om man tror på banmarkeringarna eller inte. Tvivel gör inte slaget lättare.
Det finns fördelar med allt OM man hanterar det rätt.

Med det sagt… Vanliga korttänkta golfare och GPS skapar en situation som ibland är skrattretande. Banmarkeringar som är fasta från år till år håller korrekta mått. Likväl står det alltid nån fjåle och hävdar att hen’s klocka visar mer rätt 155 till mitten från markeringen.
Landhöjningen lär flytta markeringen några cm på ett århundrade… go figure.
Nästa gång står dåren o får 140 nån meter närmare.

Jag har, på hemmabanan, i praktiken slutat att mäta om jag ser var flaggan står. Nån måste-carry och run-out skjuter jag ibland med laser.
På nya banor är det banguide (med mått) och laser för inspel. GPS för kompisarna… ok, för dom. Jag hör ibland vad de säger men vill inte höra det.

Vad jag vill säga är att kikaren i fråga är en no-brainer och betydligt bättre än bara klocka eller laser. Den hade suttit som en smäck på min elvagn. ;)
Jag flaggar dock för att många inte kan hantera all information, speciellt de gånger då de uppenbart inte synkar.

Egon
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

IMG_6532.JPG
IMG_6532.JPG (252.28 KiB) Visad 1470 gånger
IMG_6535.JPG
IMG_6535.JPG (218.92 KiB) Visad 1470 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Igår kom den. Riktigt snabb kikare! Ska spela tävling idag så blir första rundan den kommer användas på! Men den ligger riktigt bra i handen när man ska skjuta


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Spelat ett tag med Shot Scope PRO LX+ och den är riktigt bra. Bra batteritid på H4 Enheten och kikaren är snabb och ger måttet omgående till flaggan.

Även att man kan stänga av slope direkt på sidan är riktigt smidigt


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar