Hur kan jag aktivera vind i min garmin S62?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wiland
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 apr 2021, 07:32

Hej! När jag klickar på vind i min garming S62, så står det att jag måste typ aktivera det i min golf garmin app, men vart gör jag detta? Jag har kollat runt men hittar det inte.

Någon som vet? :)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Wiland skrev: 22 apr 2022, 08:56 Hej! När jag klickar på vind i min garming S62, så står det att jag måste typ aktivera det i min golf garmin app, men vart gör jag detta? Jag har kollat runt men hittar det inte.

Någon som vet? :)
Oj, visste inte ens att de lagt in en sådan funktion på S62. Får man ha den funktionen aktiverad i tävling? Ingen aning om hur du löser det, men verkade vara en vanlig googling.

Från garmin: 1For iOS mobile devices, the Garmin Golf App must be open on the mobile device in the background or foreground for wind information to show. Kanske är det?
Hcp: ~12
Wiland
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 apr 2021, 07:32

Niklas skrev:
Wiland skrev: 22 apr 2022, 08:56 Hej! När jag klickar på vind i min garming S62, så står det att jag måste typ aktivera det i min golf garmin app, men vart gör jag detta? Jag har kollat runt men hittar det inte.

Någon som vet? :)
Oj, visste inte ens att de lagt in en sådan funktion på S62. Får man ha den funktionen aktiverad i tävling? Ingen aning om hur du löser det, men verkade vara en vanlig googling.

Från garmin: 1For iOS mobile devices, the Garmin Golf App must be open on the mobile device in the background or foreground for wind information to show. Kanske är det?

Det tror jag dock inte, men gött att ha när man tränar lite på banan! Bild

Jag läste det också, men har testat, men på något vis inte funkat, får kolla runt lite mer Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Min vind är igång när jag spelar. Men vet dock inte VAR jag aktiverade det.
Ska kolla lite efter frukost :)

Edit: som jag fattar det så måste det endast vara så att du anslutit klockan till din garmin golf app. Hittat inga andra inställningar och är ganska säker på att jag inte gjort någon inställning där jag aktivt aktiverat just den funktionen.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app


---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
T200
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 sep 2021, 09:02

För att vind i S62 skall fungera måste appen "Garmin Golf" vara aktiv i telefonen.
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

T200 skrev:För att vind i S62 skall fungera måste appen "Garmin Golf" vara aktiv i telefonen.
Stämmer bra. Bytt till iPhone nyligen och nu måste jag starta garmin golf i telefonen varje runda. Behövde inte det med Samsung, då starta garmin golf automatiskt.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Skriv svar