Bästa prisvärda bollen?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Alla bollar funkar. Det som är viktigt är att du känner förtroende för bollen i närspelet.

Ett kriterie är alltid att köpa nya bollar i kartong. Då får du bollar som håller utlovad prestanda.

V3, tour speed.. och några till har Cast urethane. 3-del och urethane is da shit. Syrlyn håller bättre men är inte lika bra avs. spinn på korta slag/chippar.
Nu kan det sistnämnda kvitta om du kan slå olika slag runt green utan att det sabbar för dig. Typ, tå-chippa för mer rull eller flopp-skära för bite.
Har du en standard chip … håll dig till en boll. Har du en arsenal av chippar så räcker det att du spelar in dig på övningsgreen före ronden.

Egon
Användarens profilbild
LottaMaria
Inlägg: 35
Blev medlem: 13 jul 2020, 15:46

Egon skrev: 28 aug 2022, 20:08 Alla bollar funkar. Det som är viktigt är att du känner förtroende för bollen i närspelet.

Ett kriterie är alltid att köpa nya bollar i kartong. Då får du bollar som håller utlovad prestanda.

V3, tour speed.. och några till har Cast urethane. 3-del och urethane is da shit. Syrlyn håller bättre men är inte lika bra avs. spinn på korta slag/chippar.
Nu kan det sistnämnda kvitta om du kan slå olika slag runt green utan att det sabbar för dig. Typ, tå-chippa för mer rull eller flopp-skära för bite.
Har du en standard chip … håll dig till en boll. Har du en arsenal av chippar så räcker det att du spelar in dig på övningsgreen före ronden.

Egon
Ja, så lär det ju vara, att gillar man bollen så går det bra med det mesta.

Urethane känns bra ja :) Bollarna ser bra ut även efter spel, jag brukar träffa ok. Jag håller på att återlära dom där olika närspelsslagen så smått, dom är användbara. Det är sällan jag chippar in mig innan spel, det kan hända om tiden finns och jag har lite krav på spelet, annars brukar jag bara köra direkt.

En intressant grej är det här med att ha bollar man inte är rädd om för att testa vissa slag där det är stor risk att bli av med bollen när det är lugnt på banan...då är det ju verkligen inga bra bollar, men för mig har det sin plats.
Transalp01
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jul 2022, 14:24

Inesis 900 på Declathon, 349:-
eller
Kirkland på Costco, öppnar i Täby inom 2 mån. Finns att köpa redan idag på Amazon.se, senast för 285:-

Båda dessa har hög klass och har testats mot ProV1 med gott resultat.

Har man lägre svinghastighet kan Inesis 500 bara ett billigt alternativ.

Förakta inte dessa alternativ! Jag har spelat med Kirkland största delen av sommaren och det är nu min favoritboll. Visst är ProV1 lite lite bättre men skillnaden är inte värt pengarna, möjligen om du ligger ner mot 5 i hcp eller lägre.

Sök på Youtube och kolla in testerna!
Skriv svar