Vilken launchmonitor under 10.000?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wiland
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 apr 2021, 07:32

Hej!

Vill köpa en launchmonitor som jag ska ta med mig till ranchen mycket tänkte jag. Vilken är bäst accuracy samt data visualtion? Någon som vet hur Garmin R10 är eller swing caddie sc300i? Eller finns det någon annan bättre?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Finns en R10-tråd som jag vet att någon testat den i och eventuellt jämfört med trackman.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Wiland skrev: 01 aug 2022, 18:41 Hej!

Vill köpa en launchmonitor som jag ska ta med mig till ranchen mycket tänkte jag. Vilken är bäst accuracy samt data visualtion? Någon som vet hur Garmin R10 är eller swing caddie sc300i? Eller finns det någon annan bättre?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag kan inte svara på frågan, men tror det underlättar om vi vet vad du är ute efter för data? Jag har insett att det enda jag faktiskt behöver är svinghastighet och tempo. Det räcker för att hjälpa mig med min sving. Riktning, attackvinkel och allt annat får jag ut tillräckligt med info från att titta på bollflykt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Jag köpte en Garmin R10, för att vi i familjen skulle kunna slå lite bollar på uteplatsen, med matta och nät, istället för att alltid åka till banan/rangen. För min del så överskattas längderna något (4-6 m) upp till järn 7, därefter underskattas längden ju längre klubba som slås. Drivern 10-20 m kortare än i verkligheten. Järn 6 2-4 meter kortare än verkligheten. Vi har köpt RCT-boll från titleist pro v1, som ändå ska ge bättre värden. Appen Awesome gav bättre värden, men hade ingen lust att lägga många tusenlappar på en app. Hoppas att man ska kunna justera datan, om uppdateringar av deras egen app. Många detalj-data som R10 ger känns dock lite hoppiga och varierar mellan slagen, utan att jag förstår alltid vad som är rätt. När man tittar på youtube, så verkar det som om en del är nöjda medan andra tycker det mesta är fel.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här har du en bra artikel i ämnet, https://mygolfspy.com/buyers-guides/gol ... tors-2022/

Jag har bara testat R10 och var imponerad.
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Jag har testat SC4, helt ok produkt men tycker inte att den gav mig något. Ball speed och swing speed gav väldigt bra värden men Carry doftade mellan 2-15m. Den ger ingen klubbdata osv.

Köpte mig en Mevo plus med pro package. Väldigt bra produkt dock lite dyrare.

Med din budget hade jag nog satsar på en Rapsodo mlm2 eller R10


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar