Taylormade M4 Driver, Nybörjare

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
viccehog
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 aug 2022, 14:05

Hej!

Ny i golfvärlden och ny på forumet.

Dags för min första driver. Sneglat på Taylormade M4 som är nedsatt på dormy, och verkar vara väldigt förlåtande samtidigt som man kan utvecklas med den.

Åsikter? Input? Rekommendationer?
Ekkster
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 aug 2022, 14:37

viccehog skrev:Hej!

Ny i golfvärlden och ny på forumet.

Dags för min första driver. Sneglat på Taylormade M4 som är nedsatt på dormy, och verkar vara väldigt förlåtande samtidigt som man kan utvecklas med den.

Åsikter? Input? Rekommendationer?
M4an är hyfsat snäll. Finns givetvis snällare klubbor men den går bra att växa med. Åk och provslå!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Transalp01
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jul 2022, 14:24

Jag har en M6 som jag är väldigt nöjd med men oavsett så finns det inga golfklubbor som är väldigt förlåtande. Men som föreslogs: ta och provslå, en av fördelarna med Dormy.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Det man bör göra är att testa.
När man sen tittar på launchmonitor så blir det värre. Kan man inte se bollbanan irl. så är den man får på skärmen inte god nog. Den kan stämma bra men den kan också ljuga rejält.

Vad man kan se/känna är var på huvudet man träffar. Även utgångsvinkel och spinn brukar stämma rätt bra. Skit i längd.

Med det sagt, alla klubbhuvud ändrar lite karaktär (spinn, utgångsvinkel) med ett annat skaft men mycket i form av träffbild på huvudet. Det sistnämnda måste vara bra för att drivern ska kunna spelas bra.

Egon
Skriv svar