Medelhandikappare - köp av klubbor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
EAttable
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 aug 2022, 20:03

Tjena!
Jag har spelat ner mig till 26 i handikapp på en och en halv säsong med ett nybörjarsett (Spalding Executive) men känner att jag gärna vill uppgradera till något bättre. Jag har kollat lite på begagnatmarknaden på järnklubbor som m2:or, cobra King Forgec Tec, T200, osv... men vet inte riktigt vad som är bra och köpa som kan följa med mig på vägen ner i hcp.

Jag är högerspelare, 20 bast och slår ca 150m med J7, så finns det något järnsätt och driver som kan rekommenderas eller är det bara att hoppa på en customfitting för att veta vad som passar mig bäst? Sen siktar jag väll inte på att nå PGA touren heller så priset behöver inte vara något enormt och klubborna absolut perfekta, men hade vart kul och hitta något mer modernare och som är bättre än vad jag har i dagens läge.

Mvh Elias :))
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

EAttable skrev: 18 aug 2022, 20:26 Tjena!
Jag har spelat ner mig till 26 i handikapp på en och en halv säsong med ett nybörjarsett (Spalding Executive) men känner att jag gärna vill uppgradera till något bättre. Jag har kollat lite på begagnatmarknaden på järnklubbor som m2:or, cobra King Forgec Tec, T200, osv... men vet inte riktigt vad som är bra och köpa som kan följa med mig på vägen ner i hcp.

Jag är högerspelare, 20 bast och slår ca 150m med J7, så finns det något järnsätt och driver som kan rekommenderas eller är det bara att hoppa på en customfitting för att veta vad som passar mig bäst? Sen siktar jag väll inte på att nå PGA touren heller så priset behöver inte vara något enormt och klubborna absolut perfekta, men hade vart kul och hitta något mer modernare och som är bättre än vad jag har i dagens läge.

Mvh Elias :))
ojojoj, du kan ha massor av det som finns på marknaden idag.
Men håll dig från det svåraste så kan du säkert använda nästan vad som helst. Kolla estetiskt vad du gillar, det är mitt tips!

Några set som man ofta ser på marknaden är Titleist AP2, de kan nog vara ett bra alternativ.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
EAttable
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 aug 2022, 20:03

Grymt, tack för svar! Va idag på Dormy och testade några klubbor och de som dem rekommenderade/kändes bäst vs T200 och P770, men prisklassen är nog något mer än vad jag tänkt att lägga från början. Så finns det något set som är liknande dem två men i prisklassen lägre?
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

EAttable skrev:Grymt, tack för svar! Va idag på Dormy och testade några klubbor och de som dem rekommenderade/kändes bäst vs T200 och P770, men prisklassen är nog något mer än vad jag tänkt att lägga från början. Så finns det något set som är liknande dem två men i prisklassen lägre?

Skulle tro att de finns/kommer ut sådanna på beg marknaden. Säsongen närmar sig slutet på många delar av vårat land och vintern brukar många prova ut nya järnset osv BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

EAttable skrev:Grymt, tack för svar! Va idag på Dormy och testade några klubbor och de som dem rekommenderade/kändes bäst vs T200 och P770, men prisklassen är nog något mer än vad jag tänkt att lägga från början. Så finns det något set som är liknande dem två men i prisklassen lägre?

Kika efter äldre T200 på Blocket eller AP3…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar