Kirkland Signature

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag fick jag några Kirkland signature bollar från en kollega som bor nära Costco. Ska bli spännande att prova dem. De hade något öppningserbjudande så det var under 300 kronor för 24 bollar 3-delade med urethane skal. Står bra för mid-hcp på lådan vilket gör mig intresserad varför just den kategorin. Har ju sett prestandan i tester från USA är inte långt från Pro V1. Kändes mjuka och ser ordentligt gjorda ut. Vet inte om de har olika modeller så detta är kanske inte den som blivit så hyllad. Spännande iaf.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 09 nov 2022, 10:30 Idag fick jag några Kirkland signature bollar från en kollega som bor nära Costco. Ska bli spännande att prova dem. De hade något öppningserbjudande så det var under 300 kronor för 24 bollar 3-delade med urethane skal. Står bra för mid-hcp på lådan vilket gör mig intresserad varför just den kategorin. Har ju sett prestandan i tester från USA är inte långt från Pro V1. Kändes mjuka och ser ordentligt gjorda ut. Vet inte om de har olika modeller så detta är kanske inte den som blivit så hyllad. Spännande iaf.
En polare testade, undrar om han inte sa att de var rätt sköna, men ömtåliga?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 09 nov 2022, 10:56
Niklas skrev: 09 nov 2022, 10:30 Idag fick jag några Kirkland signature bollar från en kollega som bor nära Costco. Ska bli spännande att prova dem. De hade något öppningserbjudande så det var under 300 kronor för 24 bollar 3-delade med urethane skal. Står bra för mid-hcp på lådan vilket gör mig intresserad varför just den kategorin. Har ju sett prestandan i tester från USA är inte långt från Pro V1. Kändes mjuka och ser ordentligt gjorda ut. Vet inte om de har olika modeller så detta är kanske inte den som blivit så hyllad. Spännande iaf.
En polare testade, undrar om han inte sa att de var rätt sköna, men ömtåliga?
230 kronor var det visst. Jo, jag har förstått att det ska vara det också. Men tycker jag river sönder en ProV1:a också efter ett bunkerbesök så gör kanske inte så mycket för det priset. Om de slits redan från fairway är det ju mindre kul.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 10 nov 2022, 10:22
långryggen skrev: 09 nov 2022, 10:56
Niklas skrev: 09 nov 2022, 10:30 Idag fick jag några Kirkland signature bollar från en kollega som bor nära Costco. Ska bli spännande att prova dem. De hade något öppningserbjudande så det var under 300 kronor för 24 bollar 3-delade med urethane skal. Står bra för mid-hcp på lådan vilket gör mig intresserad varför just den kategorin. Har ju sett prestandan i tester från USA är inte långt från Pro V1. Kändes mjuka och ser ordentligt gjorda ut. Vet inte om de har olika modeller så detta är kanske inte den som blivit så hyllad. Spännande iaf.
En polare testade, undrar om han inte sa att de var rätt sköna, men ömtåliga?
230 kronor var det visst. Jo, jag har förstått att det ska vara det också. Men tycker jag river sönder en ProV1:a också efter ett bunkerbesök så gör kanske inte så mycket för det priset. Om de slits redan från fairway är det ju mindre kul.
Det var lite åt det hållet, att de slits även vid "vanliga" slag om jag inte missminner mig, Men jag kan mycket väl ha tagit fel. Ett bra testtillfälle är det ju iallafall.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bollen som blev så hajpad från Costco var en fyrdelsboll om jag minns rätt. Men den här tredelsbollen har fått fina betyg också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Huruvida en billigare boll jämförs med och är ”lika bra som” PRO v1 säger mer om titleistbollen och golfare än om kirkland.

Jag har spelat den, vice och andra sk. noname som säger samma sak och den praktiska sanningen är att jag inte kan märka någon skillnad.
Däremot känner jag stor skillnad på bollar som ska vara annorlunda t.ex v1 vs V1x eller vs tp5, srixon z-star och bridgestone B330.

Vad säger då detta… ingenting egentligen och i praktiken så spelar jag helt ok med vilken 300+ boll som helst utan att de för dens skull ”är lika bra” som en pro v1.

Egon
Skriv svar