Hur påverkar ekonomin era inköp i år?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 24 feb 2023, 10:50
Mikaelanstad skrev: 23 feb 2023, 14:42 Självklart är det så,

Men jag resonerade lite angående trådens namn/första inlägget att man kanske inte köper en specialbeställd klubba med 4000kr skaft till Bild men kanske misstolkade? Eller syftar du till ett specifikt huvud som flesta shoppar inte har i lager som utprovning m.m?

Nu pratar jag om mig själv, men hos min PRO så får jag alltså testa olika skaft, får även byta skaft när jag vill om skaftet jag har inte fungerar. Nu är det dock inte flong nya 4000kr skaft jag kan byta så imellan. Men han har ett stort lager skaft så brukar alltid finnas något som då gör det bättre som man själv söker.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag funderar på allvar om folk betalar 7.000 kronor för den nyaste drivern?
Tyvärr, så gör de det.
Egentligen så har vi sett en större ökning här i SE än i t.ex USA pga. vårt ekonomiska läge.

Egon
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Mikaelanstad skrev: 23 feb 2023, 14:42
Nu pratar jag om mig själv, men hos min PRO så får jag alltså testa olika skaft, får även byta skaft när jag vill om skaftet jag har inte fungerar. Nu är det dock inte flong nya 4000kr skaft jag kan byta så imellan. Men han har ett stort lager skaft så brukar alltid finnas något som då gör det bättre som man själv söker.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vet inte vad du vill beskriva här men jag anar att ”din PRO” har en shop?
Det är väl inget ovanligt att en shop har 1 eller 2 fitting carts med tillhörande skaft?
Sen.. tvingas de numera köpa in hela kitet och då är det inte konstigt om det finns skaft i lager.

Egon
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 26 feb 2023, 12:20
Niklas skrev: 24 feb 2023, 10:50
Mikaelanstad skrev: 23 feb 2023, 14:42 Självklart är det så,

Men jag resonerade lite angående trådens namn/första inlägget att man kanske inte köper en specialbeställd klubba med 4000kr skaft till Bild men kanske misstolkade? Eller syftar du till ett specifikt huvud som flesta shoppar inte har i lager som utprovning m.m?

Nu pratar jag om mig själv, men hos min PRO så får jag alltså testa olika skaft, får även byta skaft när jag vill om skaftet jag har inte fungerar. Nu är det dock inte flong nya 4000kr skaft jag kan byta så imellan. Men han har ett stort lager skaft så brukar alltid finnas något som då gör det bättre som man själv söker.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag funderar på allvar om folk betalar 7.000 kronor för den nyaste drivern?
Tyvärr, så gör de det.
Egentligen så har vi sett en större ökning här i SE än i t.ex USA pga. vårt ekonomiska läge.

Egon
Ja, precis. Antar att de går för runt 550$ over there, men med den svenska kronan i fritt fall får vi dessa priser. Men då får de fortsätta höja räntan då om folk fortsätter betala överpris för saker...
Hcp: ~12
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Jag ska göra en custom fitting på driver nu i veckan. Har dock låga förväntningar att något nytt är tillräckligt mycket bättre för att rättfärdiga investeringen i dagsläget. Troligtvis är pengarna bättre spenderade hos en pro, gäller bara att hitta rätt där också...
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kommer nog välja bort minst en annan hobby till förmån för golfen i år för att kunna fortsätta spendera på golfen.

Inträdet i nya klubben svider ordentligt i år. Men utöver det så är det inga större inköp på gång.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Jag måste köpa en putter och wedgar, så det får gå oavsett om ekonomin inte vill det.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Pkgolf skrev: 03 mar 2023, 07:45 Jag måste köpa en putter och wedgar, så det får gå oavsett om ekonomin inte vill det. Bild




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Men det behöver ju inte bli så dyrt.
Det finns bra wedgar under tusenlappen och putter handlar ju mer om funktion som passar dig.
Du kan få en putter för några hundra beg. eller ny.

Egon
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Egon skrev:
Pkgolf skrev: 03 mar 2023, 07:45 Jag måste köpa en putter och wedgar, så det får gå oavsett om ekonomin inte vill det. Bild




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Men det behöver ju inte bli så dyrt.
Det finns bra wedgar under tusenlappen och putter handlar ju mer om funktion som passar dig.
Du kan få en putter för några hundra beg. eller ny.

Egon
Det stämmer. Påverkar fortfarande ekonomin dock.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Wilsons nya driver får överraskande bra recensioner och ligger några tusenlappar under de etablerade driver-märkena. Jag tänker att den är kanske värd att provslå iaf. Blir lite nyfiken.
Hcp: ~12
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Niklas skrev:Wilsons nya driver får överraskande bra recensioner och ligger några tusenlappar under de etablerade driver-märkena. Jag tänker att den är kanske värd att provslå iaf. Blir lite nyfiken.
Den verkar vara rätt dålig på att överföra hastigheten till bollen? Har inte sett mängder av recentioner förvisso men de få jag sett så verkar den ge dålig smash


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar