Hur påverkar ekonomin era inköp i år?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mikaelanstad skrev: 08 mar 2023, 16:12
Niklas skrev:Wilsons nya driver får överraskande bra recensioner och ligger några tusenlappar under de etablerade driver-märkena. Jag tänker att den är kanske värd att provslå iaf. Blir lite nyfiken.
Den verkar vara rätt dålig på att överföra hastigheten till bollen? Har inte sett mängder av recentioner förvisso men de få jag sett så verkar den ge dålig smash


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ja, såg Tee Partys video igår. Det var ju trist.
Hcp: ~12
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Kan tipsa om att ifall ni provat ut ny driver eller andra klubbor kan ni alltid beställa den specen från Budget Golf som ger 15% rabatt på ordinarie pris från samtliga stora tillverkare. Kanske rättfärdigar inköp för en del åtminstone :D
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Rocky85
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 apr 2016, 15:33

Egon skrev: 22 feb 2023, 22:09 Det svåra är att veta vad som är bra.

Jag har koll på att vissa TM, Callaway och titleist grejer är ren skit. Historien säger att de inte är värt ett skvatt oavsett skick. Knappt spelbara… och likväl ska hugade säljare ha en förmögenhet för dem.
Andra klubbor t.ex drivers såsom 910, 913, mavrik, epic eller sim … håller än.

Alla golfare som hittar sina ”guldkorn” på blocket har tyvärr inte koll på vad de köper.
Om man, som jag, vet vad som är extra dåligt så ser man hur hutlöst dyrt vissa saker är.

Jag tror att varje tillverkare släppt minst 2-3 modeller järn/år sen 2010 och det finns en hel del rötägg där.

Jag har ett av de bästa som någonsin tillverkats alla kat. men samma tillverkare har i samma tidsepok gjort äckligt dåliga modeller.

Jag kan på rak arm svara om en modell är bra eller ej. 2010- framåt.
… och bra är inte subjektivt utan ren fakta.
Fråga gärna.

Egon
Hej! jag skickade ett pm till dig apropå utrustningsfrågor, eller ska jag skapa en tråd så att andra kan ta del av diskussionen kanske? Mvh Magnus
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Rocky85 skrev: 22 jul 2023, 11:28
Egon skrev: 22 feb 2023, 22:09 Det svåra är att veta vad som är bra.

Jag har koll på att vissa TM, Callaway och titleist grejer är ren skit. Historien säger att de inte är värt ett skvatt oavsett skick. Knappt spelbara… och likväl ska hugade säljare ha en förmögenhet för dem.
Andra klubbor t.ex drivers såsom 910, 913, mavrik, epic eller sim … håller än.

Alla golfare som hittar sina ”guldkorn” på blocket har tyvärr inte koll på vad de köper.
Om man, som jag, vet vad som är extra dåligt så ser man hur hutlöst dyrt vissa saker är.

Jag tror att varje tillverkare släppt minst 2-3 modeller järn/år sen 2010 och det finns en hel del rötägg där.

Jag har ett av de bästa som någonsin tillverkats alla kat. men samma tillverkare har i samma tidsepok gjort äckligt dåliga modeller.

Jag kan på rak arm svara om en modell är bra eller ej. 2010- framåt.
… och bra är inte subjektivt utan ren fakta.
Fråga gärna.

Egon
Hej! jag skickade ett pm till dig apropå utrustningsfrågor, eller ska jag skapa en tråd så att andra kan ta del av diskussionen kanske? Mvh Magnus
Hittar inget pm… 😔

Egon
Rocky85
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 apr 2016, 15:33

Jag glömde nog att skicka, prövar igen 😆
Skriv svar