Cobra BIO CELL

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bild

Provslog den här idag på Kungsängen då Cobra demade och jag skulle säga att den var som jag hade förväntat mig.
Jag har en äldre Cobra Speed Pro S från 2007 i bagen och förra året jämförde jag den mot AMP CELL drivern och slog exakt samma slag och samma längd. BIO Cell är ju årets modell från Cobra av det mer förlåtande slaget och den största skillnaden är att själva träffytan uppfattades större och högre. Vid adressering av bollen så tyckte jag den var riktigt fin. Ljudet var inget speciellt, inte dovt men inte heller någon klang. Vilket jag tycker är ett bra betyg.

Man kan ställa den i lite olika lägen beroende på vilket loft man vill ha, 9.0° / 9.5° / 9.5° Draw / 10.5° / 10.5° Draw / 11.5° / 11.5° Draw / 12.0°*.
Skaft vid test: Grafalloy Project X - PXv S 60g High Mid 0.335

Idag har jag 10,5 grader på min sticka och med det lite hårdare skaftet i den nya så rekommenderades jag 11 grader nu. Jag kan inte säga att det var någon enorm skillnad på den här BIO CELL och min Speed Pro S. Möjligt att de såg annorlunda ut på Trackman men själva slagen var mycket lika varandra.

DOCK är den största skillnaden att den nya BIO CELL är jäkligt mycket snyggare, Speciellt i svart. De nya inställningarna gör ju förstås att du kan ställa ned loftet om du ska lira en bana där du har stor möjlighet till mycket rull för lägre slag vilket också är positivt.