Jag ska försöka förklara så gott jag kan vad MIT generella problem är.
Jag började spela golf förra säsongen med hyfsade resultat.
Järnklubborna går fint, puttarna gick väl sådär men mitt största problem var väl drivern och hybriden.
Köpte Callaway XR samt Callaway XR Hybrid, JPX 900 järnset samt bag, vagn och alla tillbehör man kan tänka sig.
Till själva problemet, jag slicar mycket, väldigt mycket och har testat en hel del grepp, Tigers grepp, hårt grepp, löst och de som jag har kommit över.
Det som fungerar bäst hittills är hårt grepp men enligt alla och videos på nätet så håller jag inte alls som de gör utan jag håller vänsterhanden böjd till höger så jag ser mycket av de tre knogarna på handen och högerhanden lägger jag över vänster tumme och höger tumme på höger sida av greppet.
Men det känns fortfarande okonsekvent, vissa slag går den skitbra och vissa går det åt skogen, bokstavligen.
Jag såg en video idag om att hålla in höger armbåge mot kroppen och vid slaget vrida underdelen av högerarmen så den tvistar bollen från höger till vänster, kallas det draw?
https://www.youtube.com/watch?v=8yOxfcq ... ture=share
Jag förmodar att en del har problem med slice som är nybörjare men jag känner att de kanske förstör hela mitt spel på ett tråkigt sätt.
Vad tror ni om videon, ska jag träna på det dom pratar om i videon?
MVH Nybörjaren

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk