Kan ej förklara spinnen med drivern, lösning för lägre spin?

Här snackar vi träning och övningar...
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Sandstream skrev:
EmilGOLFMattisson skrev:Köpte SLDR drivern :) Bollen gick betydligt lägre, tror dessutom att bollarna gick längre
Du ska ha högre loft än normalt med SLDR. De körde en stor "Loft Up"-kampanj när den släpptes.
Det kanske inte gäller för mig som har problem med mkt spinn och hög bollflykt? Farten är inte mitt problem heller
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

MaxP skrev:
Kotte skrev:I vanliga fall missar jag vänster med start höger. En rejäl hook. Jag kan i princip inte slå fade...

Nu peggade jag lite för långt fram i stansen och hann komma "utifrån och in" i och med arcen. Därmed blev det högerskruv, men det är absolut inte mitt vanliga slag.
Träff på tån och högt innebär ju även det mer loft när du träffar, dessutom brukar dessa träffar av min erfarenhet vara de som radar har svårast att läsa av. Så jobba med bollträffen och stirra dig inte blind på datan hade varit mitt tips!
Får bara instämma med Max här, jobba på bollträff och spela golf istället för golfsving.
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Kotte
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 maj 2016, 06:56

biles_3 skrev:
MaxP skrev:
Kotte skrev:I vanliga fall missar jag vänster med start höger. En rejäl hook. Jag kan i princip inte slå fade...

Nu peggade jag lite för långt fram i stansen och hann komma "utifrån och in" i och med arcen. Därmed blev det högerskruv, men det är absolut inte mitt vanliga slag.
Träff på tån och högt innebär ju även det mer loft när du träffar, dessutom brukar dessa träffar av min erfarenhet vara de som radar har svårast att läsa av. Så jobba med bollträffen och stirra dig inte blind på datan hade varit mitt tips!
Får bara instämma med Max här, jobba på bollträff och spela golf istället för golfsving.
Jag håller med givetvis, men som ingenjör vill man gärna ha full koll på siffror och vinklar ;)

Jag laddade upp ett klipp på Youtube, https://youtu.be/HWlGSyhUlvA, kommentera gärna, men ta det i svingvideo-tråden där den också ligger så slipper vi anektera den här tråden totalt.
Senast redigerad av Kotte den 04 maj 2016, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

EmilGOLFMattisson skrev:
Sandstream skrev:
EmilGOLFMattisson skrev:Köpte SLDR drivern :) Bollen gick betydligt lägre, tror dessutom att bollarna gick längre
Du ska ha högre loft än normalt med SLDR. De körde en stor "Loft Up"-kampanj när den släpptes.
Det kanske inte gäller för mig som har problem med mkt spinn och hög bollflykt? Farten är inte mitt problem heller
Du kan ju alltid prova. Tar max 30 sekunder att ändra.
Skriv svar