Cameron McCormick "The recreational golfer needs two things"

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfway har äntligen publicerat intervjun med Cameron McCormick som jag var med och lyssnade till.
Jag hade möjligheten att lyssna på Cameron vid två separata tillfällen och jag anser nu efteråt att det var något av det bästa jag upplevt i form av utbildning. Under praktiskt taget 3 timmar diskuterades aldrig teknik. Det som diskuterades var prestation.

Intervjun lyfter så mycket godbitar för alla golfare och golftränare att ta hänsyn till. Det bästa av allt är att Cameron hela tiden kan återkoppla det till arbetet med Jordan Spieth. Något alla golfare behöva bli bättre på är just det att våga släppa tekniken och fokusera på det som verkligen spelar roll.

Du hittar intervjun här: https://youtu.be/StsBxDkaPkg

Diskussionen - Hur mycket lutar du dig på tekniken att ta dig framåt? Hur mycket tränar du på att prestera?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Personligen en mix. Efter att ha läst en del av dig Max så var träning väldigt ofta resultatbaserad och slumpmässig.

Det är dock något jag ska träna ännu mer på i år och försöka implementera hårdare resultatträning i chipp och allmänt närspel med wedgarna. Har rätt disciplinerat gjort det på rangen och med puttern. Men ännu mer på det övriga!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfsverige är fascinerande, en kort och innehållsrik intervju med en av världens hetaste tränare just nu och inte ens 100 personer har sett den på en vecka... Vi behöver bli lite modernare!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Personligen en mix. Efter att ha läst en del av dig Max så var träning väldigt ofta resultatbaserad och slumpmässig.

Det är dock något jag ska träna ännu mer på i år och försöka implementera hårdare resultatträning i chipp och allmänt närspel med wedgarna. Har rätt disciplinerat gjort det på rangen och med puttern. Men ännu mer på det övriga!
Helt rätt väg att gå, personligen upplever jag det betydligt enklare att applicera för alla spelare just runt greenerna än något annat. Bortsett från att det blir en hel del tid hämtandes bollar....
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Golfsverige är fascinerande, en kort och innehållsrik intervju med en av världens hetaste tränare just nu och inte ens 100 personer har sett den på en vecka... Vi behöver bli lite modernare!
Tror många tröttnar efter 1-2 min. Jag orkade 5-6 men fick inte ut något vettigt av det. Camerons historia kanske är intressant men vad gör den för mitt golfande?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Golfsverige är fascinerande, en kort och innehållsrik intervju med en av världens hetaste tränare just nu och inte ens 100 personer har sett den på en vecka... Vi behöver bli lite modernare!
Tror många tröttnar efter 1-2 min. Jag orkade 5-6 men fick inte ut något vettigt av det. Camerons historia kanske är intressant men vad gör den för mitt golfande?
Det har du en väldigt god poäng i - det intressanta för golfare börjar en bra bit in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag gillar verkligen det han säger, att det först gäller att få koll på sin teknik och sedan öka på sin golf-skicklighet.
Det jag hoppas kunna göra i år är att sätta en sving, en wedgeteknik och en putteknik i början på säsongen och använda det rakt igenom och inte behöva tänka på det. Bara återkomma och checka av så att jag gör samma med jämna mellanrum.

Sedan ska det handla om att öka skickligheten. Ta bättre beslut, komma bättre förberedd, ha bättre psyke osv.

Grymt härligt att höra honom säga att det inte behövs svingändringar för att score:a bättre!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:Jag gillar verkligen det han säger, att det först gäller att få koll på sin teknik och sedan öka på sin golf-skicklighet.
Det jag hoppas kunna göra i år är att sätta en sving, en wedgeteknik och en putteknik i början på säsongen och använda det rakt igenom och inte behöva tänka på det. Bara återkomma och checka av så att jag gör samma med jämna mellanrum.

Sedan ska det handla om att öka skickligheten. Ta bättre beslut, komma bättre förberedd, ha bättre psyke osv.

Grymt härligt att höra honom säga att det inte behövs svingändringar för att score:a bättre!
Det är lite så jag jobbat de senaste åren. Jag har hittat grejer jag funkat och sedan kört på det. Det jag gjorde inna förra säsongen var att trycka på mer fart, och i år jobba på earöy extension.

Sen när saker inte funkar försöker jag hitta tillbaka och köra på det jag vet funkar. Innan så bytte jag hela tiden. Nu vet jag att det funkar och litar på det, sen finns det alltid svackor.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Golfsverige är fascinerande, en kort och innehållsrik intervju med en av världens hetaste tränare just nu och inte ens 100 personer har sett den på en vecka... Vi behöver bli lite modernare!
Skulle säga att intervjun med Bhrett McCabe är ännu viktigare. Satan vad den var bra! Sjukt nyttig!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar