Jag har ett litet problem som jag verkar ha svårt att bli av med.
Kan väl börja såhär:
Jag började spela golf förra hösten, tog grönt kort, jag tror det va i mitten av september förra året (2019)
Spelade väldigt mycket i början sen började tyvärr verkligheten komma ikapp

I början hade jag inte några "Speciella" problem med svingen, den va lite sådär som det har varit för oss alla i början.
MEN, nu på sistone så har jag blivit usel på järn-klubborna. jag kan inte slå dom från ruffen, jag kan inte slå dom från Fairway, jag kan inte ens träffa dom rätt från tee.
Det skumma är att från Tee så brukar jag pegga upp lite grann för att va säker på en ren bollträff.. (Jokes on me)
När jag då står där på en ganska enkel par 4:a och ska slå ut med en järn 5:a, peggar upp den några millimeter ifrån marken och ska dra iväg bollen så resulterar det oftast i en rejäl duff. medans när jag slår den på Fairway eller där det inte är fairway

Ja, det är inte bara med järnklubborna jag toppar bollen utan jag är fullständigt värdelös med trä/hybrider också för den delen.
Men då till mitt största problem jag har då.. vad är det som kan vara orsaken till att jag konstant toppar bollen på Fairway?
Jag är väldigt noga med bollplaceringen och jag siktar på att träffa bollen först.
Snälla hjälp mig någon då jag börjar tröttna på sporten och det vill jag ju absolut inte göra då golfen har fört samman mig och några nya vänner.
Med vänlig hälsning
Jonathan (en 30 handikappare)