Köpa specifik träningsklubba

Här snackar vi träning och övningar...
0123
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 feb 2021, 18:25

Hej,

Har aldrig hört någon med denna idén men har funderat mycket på den. Vad tror ni om att köpa t.ex. en separat järnsjua för att träna med på rangen? Skall vara svårspelad förstås så det får någon effekt. Självklart måste den vara så lik sina vanliga klubbor som möjligt.

Vad tror ni? Bu eller bä?
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Min första tanke är varför? Alltså vad är själva poängen med o stå o nöta boll med en klubba man tycker är svårslagen? O vad får du då ut av den träningen mer än troligtvis jäkligt ont Bild

Än att slå med sig egna järn 7, lära sig träffa den korrekt varenda gång o hitta trygghet med sina järn som hjälper på banan när du står där med Vatten/Bunkrar/skog osv


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

0123 skrev: 08 mar 2021, 22:49 Hej,

Har aldrig hört någon med denna idén men har funderat mycket på den. Vad tror ni om att köpa t.ex. en separat järnsjua för att träna med på rangen? Skall vara svårspelad förstås så det får någon effekt. Självklart måste den vara så lik sina vanliga klubbor som möjligt.

Vad tror ni? Bu eller bä?
Du har egentligen ingen anledning att göra det - vill du träna bollträff har du massor av andra sätt att göra det på som är minst lika effektiva. Precis som Mikael skriver finns det också ett värde i att bli bekväm med din egen klubba.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Finns massor av olika träningsvarianter av J7 att köpa. Allt ifrån minimalt klubbhuvud till upphöjd sweetspot för att träffa bollen först.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

https://www.tourstriker.com/product/tou ... -x-7-iron/ finns som exempel. Ser många som flippar med händerna innan träff och denna hjälper mot det. Jag fick tag på en billig begagnad och är min bollträff off så brukar det fungera att nöta med denna ett tag så blir det betydligt bättre. Men det finns säkert billigare och bättre sätt att träna bort det problemet.

Min poäng är att det finns träningsklubbor. Jag menar Seve tränade väl med en järn-trea på stranden? Det är väl det svårast möjliga och han blev väl ändå en ganska ok spelare? Läst om flera tourproffs som endast hade bladklubbor tillgängliga att slå med när de var yngre så de blev tvingade att lära sig slå ordentligt.

Edit: såg inte hur gammal tråden var när jag svarade.
Hcp: ~12
Skriv svar