Golf är inte kul längre...

Här snackar vi träning och övningar...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 30 aug 2021, 14:35
långryggen skrev: 27 aug 2021, 09:50Och när man slår en J4 187m svagt fadeada mot vinden och följer upp det med en duffad chip som tar en 40 cm framåt...
Förstår inte vad du pratar om! :lol:
:lol: :lol:
Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

långryggen skrev: 31 aug 2021, 09:08
Sandstream skrev: 30 aug 2021, 14:35
långryggen skrev: 27 aug 2021, 09:50Och när man slår en J4 187m svagt fadeada mot vinden och följer upp det med en duffad chip som tar en 40 cm framåt...
Förstår inte vad du pratar om! :lol:
:lol: :lol:
Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Bättre när det blir tvärtom men likväl helt psyko..
Missade ett lätt inspel från 75m med 25m. Gav mig själv en omöjlig flopp till en upphöjd green med bara 2m green i nedförsläge att jobba med. Självklart så satte jag den! :shock:

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 31 aug 2021, 17:43
långryggen skrev: 31 aug 2021, 09:08
Sandstream skrev: 30 aug 2021, 14:35 Förstår inte vad du pratar om! :lol:
:lol: :lol:
Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Bättre när det blir tvärtom men likväl helt psyko..
Missade ett lätt inspel från 75m med 25m. Gav mig själv en omöjlig flopp till en upphöjd green med bara 2m green i nedförsläge att jobba med. Självklart så satte jag den! :shock:

Egon
Haha! Såklart!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 31 aug 2021, 09:08 Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Vi har ett uttryck i mitt gäng: "Det är aldrig försent att fucka upp en bra drive" :D

Hade jag fått en krona för varje gång jag eller någon annan slagit ett bra utslag och bara haft en wedge in som duffats hade jag kunnat köpa ett par räkmackor! 8-)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 01 sep 2021, 08:15
långryggen skrev: 31 aug 2021, 09:08 Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Vi har ett uttryck i mitt gäng: "Det är aldrig försent att fucka upp en bra drive" :D

Hade jag fått en krona för varje gång jag eller någon annan slagit ett bra utslag och bara haft en wedge in som duffats hade jag kunnat köpa ett par räkmackor! 8-)
Hehe, påminner om min senaste runda. 11 fairwayträffar med ynka 3 GIR. Det var första gången jag spelade på en månad pga av en mindre skada, så spelade ungefär som jag förväntade mig. Ska hursomhelst iväg och träna järnslag idag. Man får verkligen inte duffa en mm ens när det är rejält blött.

Men det jag tycker för att golf ska vara kul är att utslagen fungerar. För även om jag inte hade något vidare resultat så var det ändå kul för jag hade iaf en boll att spela på efter varje utslag. För mig är det absolut det viktigaste. Slår man hälften av utslagen out eller i vatten så är det omöjligt att tycka det är kul. Visst man får göra en "Birde-på-andra-bollen" bogey kanske i bästa fall men det slutar oftast med en dubbel eller trippel.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 01 sep 2021, 08:24Hehe, påminner om min senaste runda. 11 fairwayträffar med ynka 3 GIR. Det var första gången jag spelade på en månad pga av en mindre skada, så spelade ungefär som jag förväntade mig. Ska hursomhelst iväg och träna järnslag idag. Man får verkligen inte duffa en mm ens när det är rejält blött.

Men det jag tycker för att golf ska vara kul är att utslagen fungerar. För även om jag inte hade något vidare resultat så var det ändå kul för jag hade iaf en boll att spela på efter varje utslag. För mig är det absolut det viktigaste. Slår man hälften av utslagen out eller i vatten så är det omöjligt att tycka det är kul. Visst man får göra en "Birde-på-andra-bollen" bogey kanske i bästa fall men det slutar oftast med en dubbel eller trippel.
Så är det! Pratade med min spelpartner om det i går och hur mycket roligare det blir att ha en boll i spel.

Vi provade att spela vitt i går och det gick oväntat bra. Började med två dubblar men sen blev det 3 raka par och till slut fick jag ihop 37 poäng.
Hade inte så många fairwayträffar men det berodde mest på att jag bara var lite sned och låg i ruffen, men i spel.

En stor skillnad var att på många hål fanns det liksom inget alternativ till att slå drive om man ville försöka göra par vilket jag tror var positivt för mina driver problem.

Visst är det svårare från vitt men inte så mycket som man kanske kan tro. Kan varmt rekommendera att man testar! :)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 01 sep 2021, 08:29
Niklas skrev: 01 sep 2021, 08:24Hehe, påminner om min senaste runda. 11 fairwayträffar med ynka 3 GIR. Det var första gången jag spelade på en månad pga av en mindre skada, så spelade ungefär som jag förväntade mig. Ska hursomhelst iväg och träna järnslag idag. Man får verkligen inte duffa en mm ens när det är rejält blött.

Men det jag tycker för att golf ska vara kul är att utslagen fungerar. För även om jag inte hade något vidare resultat så var det ändå kul för jag hade iaf en boll att spela på efter varje utslag. För mig är det absolut det viktigaste. Slår man hälften av utslagen out eller i vatten så är det omöjligt att tycka det är kul. Visst man får göra en "Birde-på-andra-bollen" bogey kanske i bästa fall men det slutar oftast med en dubbel eller trippel.
Så är det! Pratade med min spelpartner om det i går och hur mycket roligare det blir att ha en boll i spel.

Vi provade att spela vitt i går och det gick oväntat bra. Började med två dubblar men sen blev det 3 raka par och till slut fick jag ihop 37 poäng.
Hade inte så många fairwayträffar men det berodde mest på att jag bara var lite sned och låg i ruffen, men i spel.

En stor skillnad var att på många hål fanns det liksom inget alternativ till att slå drive om man ville försöka göra par vilket jag tror var positivt för mina driver problem.

Visst är det svårare från vitt men inte så mycket som man kanske kan tro. Kan varmt rekommendera att man testar! :)
Jag kan tänka mig att testa om det är torrt så det rullar bra, vindstilla så man slipper motvind, varmt så det går längre och jag känner mig bekväm med drivern. Alltså, kanske aldrig, men kan hända. Problemet är egentligen de långa järnen där mer än drivern för egen del.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 01 sep 2021, 08:15
långryggen skrev: 31 aug 2021, 09:08 Jag är säkert heeeeelt ensam om det?
Vi har ett uttryck i mitt gäng: "Det är aldrig försent att fucka upp en bra drive" :D
:lol: :lol:
Så otroligt träffande och kan ha använts tidigare. Ett antal gånger har man stått i ett perfekt läge för att ögonblicket senare behöva slå ett tredje slag från ett BETYDLIGT sämre läge.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 01 sep 2021, 10:13Jag kan tänka mig att testa om det är torrt så det rullar bra, vindstilla så man slipper motvind, varmt så det går längre och jag känner mig bekväm med drivern. Alltså, kanske aldrig, men kan hända. Problemet är egentligen de långa järnen där mer än drivern för egen del.
Nu beror det så klart på vilken bana man spelar men jag upplevde inte att jag behövde slå mer långa järn än från gult.
På P5:orna slog jag min H3 som andra slag och sen var det "vanliga" järn in.

Testa! Du kanske gillar det! :)
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 01 sep 2021, 10:13 Visst är det svårare från vitt men inte så mycket som man kanske kan tro. Kan varmt rekommendera att man testar! :)
Gör det ibland, likaså från rött ibland.
Lirade Riksten från vitt i somras. Det blev en del nya slag, det öppnade upp för en hel del nya alternativ, kanske främst i form av ganska många drives.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar