Vinterträning i Sthlmsområdet

Här snackar vi träning och övningar...
FreeB
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 nov 2021, 08:48

Hej, jag ska dra igång vinterträningen och vill gärna ha input. Bor i centrala Sthlm. De sista tre vintersäsongerna har jag tränat på Ullna indoor i kombination med Årsta driving range. Funkar helt okej, men vill undersöka andra möjligheter nu när det verkar ha poppat upp nya alternativ med Ruff etc

För er som tränar sving under vintern i Sthlmsområdet.
1. Var tränar ni?
2. Rekommenderar ni stället ni tränar? Gärna kort motivering.
3. Finns ngt hyfsat prisvärt ställe med Trackman? (Ngt ställe med sjysst mängdrabatt, eftersom 400-450 kr i timmen när man tränar 2 ggr i veckan funkar inte för mig)

Tack på förhand. Ha de
Gurra5
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 mar 2018, 14:25

Kista golf är öppet november ut, har Toptracer och värme på cirka 40 mattor, riktigt bra tycker jag. Svårt efter november, nog Ullna indoor eller Komethallen som gäller. Har sett Ruff Indoor i bland annat Värtahamnen, men inte testat
-------------------------------------------
Driver: Ping G400 Max 10,5
Spoon: Ping G30
Hybrid: Ping G430 Alta
Järn: Ping i500
Wedge: Titleist 50-56-60
Putter: Ben Hogan Bettinardi Big Ben
HCP: 8,6
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Priset på indoor borde ju gå ner snart då det är så många som gör samma sak.

Ruff, Indoor Golf Group, Golfverkstan i Vasastan, Golfo i Bromma, Golfverket i Haninge, Lidingö Indoor, GolfLab, Alba med flera.

Jag vet dock inte vilka som har bäst erbjudanden just nu.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 16 nov 2021, 13:39 Priset på indoor borde ju gå ner snart då det är så många som gör samma sak.

Ruff, Indoor Golf Group, Golfverkstan i Vasastan, Golfo i Bromma, Golfverket i Haninge, Lidingö Indoor, GolfLab, Alba med flera.

Jag vet dock inte vilka som har bäst erbjudanden just nu.
Kollade Golfo och måste säga att 350 kronor ändå är rimligt. Med tanke på att Ullna indoor ändå tar 250 kronor nuförtiden så är simulator mer prisvärt. Kanske fanns klippkort där också.

Nu är det ju för kallt, men en vanlig Stockholms-vinter så brukar det finnas några öppna utomhusranger där det är betydligt billigare. Mest mörkret som begränsar då.
Hcp: ~12
Skriv svar