Mental träning motionär

Här snackar vi träning och övningar...
Golfers
Inlägg: 6
Blev medlem: 25 jun 2022, 07:35

Jag ställer tyvärr höga krav på mig själv vilket gör att det mentalt låser sig och spelet blir naturligtvis där efter.
Inser ju att det sitter i huvudet och att det är jag själv som ställer till det. Det är tyvärr inte så enkelt att bara säga "sluta ställ krav, gå bara ut och ha roligt" även om jag önskade att det var så. Just nu har det gått så långt att trots att jag älskar golf har ställt undan klubborna på obestämd tid. Hade som lägst 13 i hcp och har nu 24. Vet inte hur jag ska komma vidare och få glädjen igen? Mental träning/tränare för en gubbe +60 med hcp 24 känns lite mycket :-) eller?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tjena Golfers!

Har du testat appen GolfGuru som annonserar här på forumet? Det är mental träning för golfare i en app. Övningarna i appen har verkligen förändrat mitt sätt att golfa och min mentala färdighet har blivit så mycket bättre.

Klicka gärna på bannern här på forumet eller sök på Golf Guru i App Store.

Mina favoriter är Relaxed Concentration och Process Mindset.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfers skrev: 26 jul 2022, 06:08 Jag ställer tyvärr höga krav på mig själv vilket gör att det mentalt låser sig och spelet blir naturligtvis där efter.
Inser ju att det sitter i huvudet och att det är jag själv som ställer till det. Det är tyvärr inte så enkelt att bara säga "sluta ställ krav, gå bara ut och ha roligt" även om jag önskade att det var så. Just nu har det gått så långt att trots att jag älskar golf har ställt undan klubborna på obestämd tid. Hade som lägst 13 i hcp och har nu 24. Vet inte hur jag ska komma vidare och få glädjen igen? Mental träning/tränare för en gubbe +60 med hcp 24 känns lite mycket :-) eller?
Nej, mental träning är det inte du behöver. Eller ja, du kanske skulle kunna kalla det för det men kalla det vad du vill. Ta dig en funderar på varför du spelar golf och vad det är som gör att du älskar sporten. Självdistans har vi alla svårt med men är det något vi behöver mer av på golfbanan så är det just det. Golf är svårt och vi klubbgolfare är inte särskilt bra på det - men det är kul ändå!
Skriv svar