Börja ta lektioner

Här snackar vi träning och övningar...
Marremarren
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 mar 2022, 18:56

Hej är nyfiken på att höra era tankar om att ta lektioner!

Startade spela som många andra förra sommaren och har blivit riktigt hooked på den här sporten! Har spelat hitills utan att ta lektioner och gått på vad som känns ”naturligt” och känner att jag behärskar järn + fw5 men driver och putt är det som kostar mig slag i dagsläget.. kan ha dagar på rangem där drivern går precis där jag siktar till att ha dagar med riktigt tråkiga hookar/pushar..vilket har lett till att drivern oftast får sitta på avbytarbänken.. så med min självlärda swing detta finns det nog massor för ett proffs att korrigera..

Nu till min fråga:

Hur har er utvecklingskurva sett ut efter ni tagit lektioner och hur många lektioner har krävts? Har försökt kolla lie tutorials på youtube men känner att det inte ger jättemycket utdelning.. såklart svår fråga att svara på då det är så individuellt men ändå intressant att höra om era erfarenheter!

Skulle gärna ta emot tips om något Pro som spelar vänster i stockholmsområdet!

Spelar på 14,5 och har som mål att nå singel innan säsongen är över..

Har ca 52% GIR just nu men kommer behöva att drivern och putterm funkar för att komma ned till 0 som är mitt huvudmål..
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har tagit massor av lektioner och framförallt med Carl Fredrik Järrel på Kungsängen.

Mig har det gett en hel del. Så länge det inte blir alltför stora förändringar för då kan det sätta griller i huvudet på mig. För stora teknikförändringar har jag helt enkelt inte tid att nöta in som hobbygolfare. Jag har istället försökt fokusera på att göra det bästa möjliga av det jag har.

Jag har tagit lektioner inom alla delar av spelet, och det är något jag tror många inte gör. De flesta står nog mest på rangen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Marremarren
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 mar 2022, 18:56

Tack för svar Johan! Låter lovande, för stora ändringar känns ju verkligen overkill när detta bara är en fritidshobby och man läser om proffs som tar mer än ett år på sig för att ta med sig nya svingar ut i tävlingssammanhang..
Skriv svar