Tränings redskap

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Har ett par DST-klubbor på gång till mig, ska bli en intressant upplevelse. Om de lyckas lösa en leverans till Sverige...
Senast redigerad av MaxP den 09 mar 2015, 12:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Så otroligt mycket vunnet för spelet om man kan lära sig att ha händerna längre fram än bladet vid bollträff :)
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

MaxP skrev:Har ett par DST-klubbor på gång till mig, ska bli en intressant upplevelse. Om de lyckas lösa en leverans till Sverige...
Har du fått någon ordentlig uppfattning på dina DST klubbor? Jag är nämligen sugen på att köpa en järn 8 för att få till bättre lagg i mina järnslag. Är det någonting du rekommenderar?
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

kimlidberg skrev:
MaxP skrev:Har ett par DST-klubbor på gång till mig, ska bli en intressant upplevelse. Om de lyckas lösa en leverans till Sverige...
Har du fått någon ordentlig uppfattning på dina DST klubbor? Jag är nämligen sugen på att köpa en järn 8 för att få till bättre lagg i mina järnslag. Är det någonting du rekommenderar?
Tjena Kim,

Visst har jag använt mina klubbor en del, mest för egen del men även i ett par lektionssituationer och kan kort och gott säga att det är det bästa träningshjälpmedel jag någonsin använt. Både för lektioner och egen användning. Jag ska göra en ordentligare genomgång när jag landat efter semestern men helt klart värd priset.

Skicka mig ett PM om du vill så kan jag visa lite videos före och efter användande.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Såg nu att Justin Rose använder DST som träningsredskap...

Bild
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kan man köpa DST i Sverige?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Kan man köpa DST i Sverige?
Inte vad jag vet, får se om Dormy tar in den. Annars har Max nog en länk till dig...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Kan man köpa DST i Sverige?
Idag kan du bara köpa DST genom deras hemsida, är du intresserad kan du skicka mig ett PM så får du en rabattkod som jag tror ska funka fortfarande.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

https://www.youtube.com/watch?v=1UzMy0rVBTc

Första avsnittet av Max Recenserar träffar just DST-Golf om någon vill lyssna på lite mer av mina tankar kring detta hjälpmedel!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

OrangeWhip, Swingyde och #Port54 ligger just nu på listan med hjälpmedel att prova!
Skriv svar