R.I.P. Kungsängen Kings

Recensera eller fråga om tips...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

https://golfstar.se/2019/08/28/vad-komm ... lager-dar/

Ja, då var det slut med Kings. Ingen som har spelat Kings i år blir förvånad över det här. Jag tycker ändå det är tråkigt för det har ändå varit bra skick på banan och i år var bunkrarna fixade. Dessutom tycker jag det är en av de roligaste banorna layoutmässigt. Inget hål är det andra likt och massa strategiska beslut måste tas. En bana som jag aldrig tröttnade på att spela.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Niklas skrev: 29 aug 2019, 09:55 https://golfstar.se/2019/08/28/vad-komm ... lager-dar/

Ja, då var det slut med Kings. Ingen som har spelat Kings i år blir förvånad över det här. Jag tycker ändå det är tråkigt för det har ändå varit bra skick på banan och i år var bunkrarna fixade. Dessutom tycker jag det är en av de roligaste banorna layoutmässigt. Inget hål är det andra likt och massa strategiska beslut måste tas. En bana som jag aldrig tröttnade på att spela.
Trist! Var medlem där tidigare och håller med om att det är en riktigt rolig bana. Dessutom värd för ET vid fyra tillfällen
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag orkar inte ens bli upprörd längre när det gäller Kungsängen.
Golfstar lär skratt hela vägen till banken med tanke på hur många miljoner de fick för att släppa halva hål 11.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:Jag orkar inte ens bli upprörd längre när det gäller Kungsängen.
Golfstar lär skratt hela vägen till banken med tanke på hur många miljoner de fick för att släppa halva hål 11.
Källa på det?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 29 aug 2019, 11:00Källa på det?
Kan tyvärr inte gå ut med det men det borde synas i kommande årsredovisning.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 29 aug 2019, 11:00Källa på det?
Kan tyvärr inte gå ut med det men det borde synas i kommande årsredovisning.
Om det syns.... har även svårt att se varför Kungsängen skulle få massvis med pengar men det visar sig :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev:
Sandstream skrev:
stevvee skrev: 29 aug 2019, 11:00Källa på det?
Kan tyvärr inte gå ut med det men det borde synas i kommande årsredovisning.
Om det syns.... har även svårt att se varför Kungsängen skulle få massvis med pengar men det visar sig :)
De har fått pengar pga att de har ett arrende med tidigare markägaren som gäller ca 20 år till.

Kom på att 11:an kan vara en del av det som ICA betalt för och att fler hål ingår i summan.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev:
Sandstream skrev:Kan tyvärr inte gå ut med det men det borde synas i kommande årsredovisning.
Om det syns.... har även svårt att se varför Kungsängen skulle få massvis med pengar men det visar sig :)
De har fått pengar pga att de har ett arrende med tidigare markägaren som gäller ca 20 år till.

Kom på att 11:an kan vara en del av det som ICA betalt för och att fler hål ingår i summan.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
För 9 hål är mer förståligt, men jag kan bara spekulera. Bör ju även varit så att Ica har förhandlat om ett lägre pris och att GS då får behålla lite. En kompromiss helt enkelt. Har länge trott Ica kommer köpa loss allt i slutändan.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev:
Sandstream skrev:
stevvee skrev: Om det syns.... har även svårt att se varför Kungsängen skulle få massvis med pengar men det visar sig :)
De har fått pengar pga att de har ett arrende med tidigare markägaren som gäller ca 20 år till.

Kom på att 11:an kan vara en del av det som ICA betalt för och att fler hål ingår i summan.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
För 9 hål är mer förståligt, men jag kan bara spekulera. Bör ju även varit så att Ica har förhandlat om ett lägre pris och att GS då får behålla lite. En kompromiss helt enkelt. Har länge trott Ica kommer köpa loss allt i slutändan.
Ja, det är nog bara en tidsfråga!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Bra att Golfstar går ut med den här infon innan folk köper nästa års medlemskap ändå. Eftersom Kungsängen är den banan som är närmast jobb och hem för mig så är det den som varit naturligast att åka till. De andra banorna är det mer än 30 minuter till och det går helt enkelt bort som hemmaklubb. Så kul är det inte att köra i Stockholm eller betala för bensin. Queens är inte tillräckligt bra för att behålla mig som medlem.

Jag undrar om Kungsängen fixar en riktig range i.o.m. detta eller om den också försvinner helt? Idag ligger ju rangen precis i anslutning till mark som redan köpts upp av andra.
Hcp: ~12
Skriv svar