CloudGolf vs GolfStar

Recensera eller fråga om tips...
FabianH
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 okt 2019, 13:56

Tjena!

Eftersom det har skett en kraftig ökning med antal golfrundor så blir det dags för mig att nästa säsong byta från AIK Golf till antingen GolfStar eller CloudGolf.

Jag har tittat på dem olika priserna men jag lyckas inte se någon större skillnad mer än att Cloud är 2000:- billigare, det känns som att jag missar något..

Några som är medlemmar i ovannämnda som kan ge mig lite tips?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

FabianH skrev:Tjena!

Eftersom det har skett en kraftig ökning med antal golfrundor så blir det dags för mig att nästa säsong byta från AIK Golf till antingen GolfStar eller CloudGolf.

Jag har tittat på dem olika priserna men jag lyckas inte se någon större skillnad mer än att Cloud är 2000:- billigare, det känns som att jag missar något..

Några som är medlemmar i ovannämnda som kan ge mig lite tips?
Tar du och kikar på det största så är det väll bokningsmöjligheten som är skillnaden. 4 dagar eller mindre i cloud och Max 2 bokningar samtidigt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
FabianH
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 okt 2019, 13:56

Tar du och kikar på det största så är det väll bokningsmöjligheten som är skillnaden. 4 dagar eller mindre i cloud och Max 2 bokningar samtidigt.
[/quote]


Ja, det såg jag. tyckte dock inte det motsvarade ett 2000:- högre pris.
Sedan har jag inte hört så mycket bra saker om banorna, har spelat på ett antal som endast varit medelmåttiga.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

FabianH skrev:Tar du och kikar på det största så är det väll bokningsmöjligheten som är skillnaden. 4 dagar eller mindre i cloud och Max 2 bokningar samtidigt.

Ja, det såg jag. tyckte dock inte det motsvarade ett 2000:- högre pris.
Sedan har jag inte hört så mycket bra saker om banorna, har spelat på ett antal som endast varit medelmåttiga.[/quote]

Banorna har tagit stryk helt klart. Har man bara vissa tider som fungerar ex på morgonen så är cloud en risk då det brukar kunna vara fullt redan på tisdagen inför helgen. Men annars så påverkar det mindre och speciellt om man inte vill åt ”dom fina” banorna.

Förut hade cloud bara vissa specifika tider men tror det är borttaget. Kan ju vara bra att ställa frågan först.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Skillnaderna är just tillgången till starttider.
GolfStar satsar ju hårt på att stjärngradera banorna. 2/3/4-stjärniga utefter skötsel och skick.
Som GolfStar-medlem får du fri tillgång till det mesta.
Som Cloud får du starkt begränsad tillgång till framförallt 4-stjärniga.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
aikgolfer
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 jan 2020, 17:04

Som AIK-are tycker jag du fortfarande ska vara med i AIK Golf :)

Sen kan man som jag vara medlem och ha spelrätt i en annan klubb också, men AIK vill man ju att det ska stå som klubb när man är ute och spelar :D
Skriv svar