Åsundsholm G&CC, återuppstånden!

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
fstahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 sep 2014, 07:40
Ort: Jönköping
Kontakt:

Vad kul att höra! Trevlig bana där jag brukar spela en årlig tävling.
Knepig, har aldrig gjort någon succé resultatmässigt här dock...
...det får bli en vända till 2021.
Driver: Callaway GBB Epic
FW: Callaway Rogue 5 HY: Rogue 4
Järn: Callaway Rogue Pro 5-P
Wedgar: Callaway Jaws MD5: 50, 54, 60
Putter: PXG Closer Gen2
Boll: Titleist Pro V1X / Blackswing Pure Black Tour

https://www.blackswing.golf
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

fstahl skrev: 07 apr 2021, 13:58 Vad kul att höra! Trevlig bana där jag brukar spela en årlig tävling.
Knepig, har aldrig gjort någon succé resultatmässigt här dock...
...det får bli en vända till 2021.
Många man pratar med tycker att den är lite svår! Jag tror nog att det framförallt par-5 hålen som ställer till det! Det är i mitt tycke bara 18e som är rimlig att försöka nå på 2...och det hålet är 510 meter långt så det kräver 2 grymma smällar, lite bra studs och att man är lite pissnödig tror jag!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

UtopianShank skrev: 14 apr 2021, 10:54Många man pratar med tycker att den är lite svår! Jag tror nog att det framförallt par-5 hålen som ställer till det! Det är i mitt tycke bara 18e som är rimlig att försöka nå på 2...och det hålet är 510 meter långt så det kräver 2 grymma smällar, lite bra studs och att man är lite pissnödig tror jag!
Kanske tolkar dig fel men tycker folk att banan är svår för att de inte kan nå par 5 hålen på två?
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

Sandstream skrev: 14 apr 2021, 13:57
UtopianShank skrev: 14 apr 2021, 10:54Många man pratar med tycker att den är lite svår! Jag tror nog att det framförallt par-5 hålen som ställer till det! Det är i mitt tycke bara 18e som är rimlig att försöka nå på 2...och det hålet är 510 meter långt så det kräver 2 grymma smällar, lite bra studs och att man är lite pissnödig tror jag!
Kanske tolkar dig fel men tycker folk att banan är svår för att de inte kan nå par 5 hålen på två?
Nja, det kanske var konstigt skrivet av mig. Många hål är generösa ifrån tee men smalnar av mot green och har en del ställen man inte får missa på, och det gäller både par 3, 4 och 5. Så jag har lite svårt att säga exakt vad som gör att många tycker att den är svår, det är nog många olika faktorer.

Men personligen så upplever jag att jag oftast får med mig bättre resultat ifrån par-5 hål när jag spelar andra banor jämfört med hemmabanan, och då menar jag inte att jag är på green på två men 3e slaget kanske inte blir lika långt på många andra banor. Jag slår bara driver på ett av våra par-5 pga av vinklar och hinder.
Användarens profilbild
fstahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 sep 2014, 07:40
Ort: Jönköping
Kontakt:

Skulle säga att svårigheten här ligger i de vildbevuxna ytorna utanför den klippta ruffen. En boll där är en boll bortom räddning. (berättar en kompis). ;)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Driver: Callaway GBB Epic
FW: Callaway Rogue 5 HY: Rogue 4
Järn: Callaway Rogue Pro 5-P
Wedgar: Callaway Jaws MD5: 50, 54, 60
Putter: PXG Closer Gen2
Boll: Titleist Pro V1X / Blackswing Pure Black Tour

https://www.blackswing.golf
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

fstahl skrev: 15 apr 2021, 18:21 Skulle säga att svårigheten här ligger i de vildbevuxna ytorna utanför den klippta ruffen. En boll där är en boll bortom räddning. (berättar en kompis). ;)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
"En kompis" :lol:

Ja det finns några remsor som fungerar som avgränsare mellan hålen som kan vara djävulska, det krävs oftast rätt sneda slag för att hamna där...så det är mycket märkligt att man ändå hamnar där varje runda...
Skriv svar