Recensioner av golfsimulator-ställen

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En tråd där du kan posta en recension om du varit och besökt ett simulator-ställe. Det ploppar ju upp ställen runtom i Sverige så det är bra om man kan läsa vad man kan förvänta sig.

Jag börjar med att posta recensioner om Sickla Indoor Golf, RUFF x Steam och Västerås Indoor Golf.
Jag har också besökt Lidingö Indoor Golf och har planer på att spela på Mall of Scandinavia Indoor Golf och RUFF Stockholm.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sickla Indoor Golf

Till att börja med sänder jag ett stort tack till Felix och Pontus som bjöd in till Sickla.
Lokalen ligger mitt i Sickla köpkvarter, det är superenkelt att ta sig dit och det är två timmar gratis parkering. Du tar sikte på Willys sen ligger lokalen precis bredvid. Icke-golfarna som är på väg in till Willys ser förundrat på oss som kommer med golfskor och golfbagar på axeln när vi går förbi entrén.

https://www.instagram.com/p/CLrgn_Bl9Wa/

Lokalen är utrustad med 9 Trackman-simulatorer, en liten reception och en liten lounge-del.
Det är en hardcore-golf-entusiast-lokal. Det finns inga fönster och det är golf överallt. På väggarna sitter affischer och uppmaningar om att spela Indoors tävlingar. Lokalen är lite för tight för att vara optimal, du hör lätt vad de andra besökarna pysslar med så om du är lättstörd när du spelar kan du störa dig.
Det som mest skvallrar om att det är tight är att peggarna flyger som skott mellan de olika simulatorerna. Kanske att man skulle ha installerat en simulator mindre och haft lite större utrymme mellan dem.

Jag var där en vardag på förmiddagen och då var det mestadels pensionärer som lirade. Höjdpunkten var att se Ernst Billgren stå och nöta en timmes spel.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

RUFF x Steam

Det här kan vara Sveriges najsigaste simulator-ställe. Steam i sig är en superanläggning med schyssta barer, lounger som liknar en lyxlirareres vardagsrum, shuffle board, pingis, gaming-rum och sen finns ju hela spa-avdelningen på hotellet som är toppfin.

https://www.instagram.com/p/CLxDoLmlnPh/

Tänk er att allt det där najsiga finns i anslutning till fyra stycken simulatorer och att simulatorerna är uppbyggda i ett härligt vardagsrum med bar.

Vid varje simulator finns sköna fåtöljer som är härliga att hänga i när man spelar och det är som byggt för skönt häng.
Fokus på den här simulator-anläggningen är definitivt skönt häng snarare än hardcore golfträning. Andelen personer som är här för att gå på afterwork eller testa golf och ta en drink är nog högre än någon annanstans.
Men med det sagt så är simulatorerna utrustade med Trackman så om du vill stå och nöta svingspår och bolldata går det bra men jag skulle rekommendera att inte göra det när det är afterwork-tid.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Västerås Indoor Golf

Tack Adam Andersson för inbjudan och matchen över 9 hål på Le Golf National.
Den här anläggningen ligger på Erikslund i Västerås och är belägen i en enorm lokal som tidigare varit lager/butik. Den passar perfekt för ett golfcenter som jag skulle säga att det här är. Det är 9 eller 10 simulatorer, det finns en puttinggreen och det finns flera lounge-grupper att hänga i. Det finns käk i form av sallader, möjlighet att ta en bra kaffe och det händer att personalen tänder upp grillen och bjuder på burgare.

https://www.instagram.com/p/CLzDnsklyRc/

Här är det verkligen luft mellan simulatorerna så du störs inte av andra spelare. Det finns dessutom en avskild simulator där planen är att bygga som ett chambre separé där man får vara mer ostörd, perfekt om man har lite mer festlig stämning…

Jag skulle klassa det här stället som en perfekt anläggning för att nöta på din golf. Via Matchi kan du också boka lektion med antingen Adam som är platschef eller de andra två lokala golfproffsen Björn Hellgren eller Magnus Carlsson. Här borde varenda golfförening i Västerås-trakten hålla till och hålla medlemsträning.
Skriv svar