Tips på medelpunkt för spel i södra Sverige?

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Lite flummig trådrubrik men vi är ett gäng som pratat om att hyra en husbil i sommar och göra en roadtrip i södra Sverige för att spela 5-7 banor på lika många dagar.
Husbilar kostar fläsk att hyra och sen är det lite bökigt med matlagning, hygien (dusch/WC) osv.

Därför slog mig tanken att bo på någon central plats hela veckan och sedan åka till banorna och spela för att sedan återvända till hotellet.

Har ni några tips på bra ställen med fullservice (städning, mat osv) med närhet till ett flertal bra banor i södra Sverige?

(Med södra tänker jag främst på Skåne, Blekinge osv).
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 09 apr 2021, 09:20 Lite flummig trådrubrik men vi är ett gäng som pratat om att hyra en husbil i sommar och göra en roadtrip i södra Sverige för att spela 5-7 banor på lika många dagar.
Husbilar kostar fläsk att hyra och sen är det lite bökigt med matlagning, hygien (dusch/WC) osv.

Därför slog mig tanken att bo på någon central plats hela veckan och sedan åka till banorna och spela för att sedan återvända till hotellet.

Har ni några tips på bra ställen med fullservice (städning, mat osv) med närhet till ett flertal bra banor i södra Sverige?

(Med södra tänker jag främst på Skåne, Blekinge osv).
Från Lund får du tillgång till ett enormt stort utbud av banor inom 20-45 min, då det inkluderar större delarna av Skåne :)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Sandstream skrev:Lite flummig trådrubrik men vi är ett gäng som pratat om att hyra en husbil i sommar och göra en roadtrip i södra Sverige för att spela 5-7 banor på lika många dagar.
Husbilar kostar fläsk att hyra och sen är det lite bökigt med matlagning, hygien (dusch/WC) osv.

Därför slog mig tanken att bo på någon central plats hela veckan och sedan åka till banorna och spela för att sedan återvända till hotellet.

Har ni några tips på bra ställen med fullservice (städning, mat osv) med närhet till ett flertal bra banor i södra Sverige?

(Med södra tänker jag främst på Skåne, Blekinge osv).
Enklare om ni väljer banor först och sedan planerar boende efter det.
Håller ni er till Skåne så är där ett stort utbud av boende i Malmö, vill ni passa på att kolla in Köpenhamn så är det bara en bro bort.

Sent from my Galaxy S21 using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Johan_C
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 mar 2021, 17:44

Malmö / Helsingborg / Ängelholm / Båstad.

Beror lite på vilken typ av boende / prisklass

Det kryllar av kvalitetsbanor på hela sydvästkusten. Jag hade valt 1-2 banor ni verkligen vill spela, då vet ni ungefär var ni skall bo sen är det bara att fylla på med banor för övriga dagar.
WITB 2021

Driver: Mizuno ST200
FW: TM M1 FW5
Järn: Mizuno MP-18/SC-18 PW-I4 + MP FliHi 21
Wedgar: Titleist SM7 52/56 + SM8 60
Putter: Yes! Callie
Bollar: ProV1
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kommer säga Falsterbonäset efter resan jag gjorde för ett år sedan. Nu släppte Svensk Golf ett nummer med exakta de banorna och bilderna fick mig att längta tillbaka. Bo på Gässlingen och spela Falsterbo, Ljunghusen och Flommen. Flommen kommer jag iofs inte spela igen om jag gjorde om resan utan spela Ljunghusen flera gånger istället.

Finns flera bra restauranger här också om det är viktigt. Ljunghusen GK, Gässlingen och BarBistro vi Ljunghusen är alla de tre bästa måltiderna jag åt förra året. Bra frukost på Gässlingen också. Passa på att spela dessa banor innan de är under vatten.

Det finns så klart en massa bra banor, men hur nära allting ligger på näset är en bonus.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Niklas skrev: 09 apr 2021, 14:23 Kommer säga Falsterbonäset efter resan jag gjorde för ett år sedan. Nu släppte Svensk Golf ett nummer med exakta de banorna och bilderna fick mig att längta tillbaka. Bo på Gässlingen och spela Falsterbo, Ljunghusen och Flommen. Flommen kommer jag iofs inte spela igen om jag gjorde om resan utan spela Ljunghusen flera gånger istället.

Finns flera bra restauranger här också om det är viktigt. Ljunghusen GK, Gässlingen och BarBistro vi Ljunghusen är alla de tre bästa måltiderna jag åt förra året. Bra frukost på Gässlingen också. Passa på att spela dessa banor innan de är under vatten.

Det finns så klart en massa bra banor, men hur nära allting ligger på näset är en bonus.
Näset är jättefint på sommaren (är uppväxt där) men det blir samtidigt lite längre att köra om man inte bara skall spela banorna där.
Tar man Malmö istället så har du närmre till fler banor, Barsebäck, PGA, Bokskogen, Ljunghusen, Falsterbo m.fl.
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
FreF
Inlägg: 49
Blev medlem: 04 maj 2020, 19:55

Jag skulle säga Helsingborg då det finns väldigt bra paket med hotellen här!

Och inom 20min så har du;

Vasatorp TC
Vasatorp Classic
Barsebäck
Rya
Helsingborgs GK (Viken)
Mölle GK

Och många mer.

Kör du 35min så kommer ni till PGA i Bara.

Svårt att se att man hittar så många top 30banor i Sverige inom 30min :)

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bara för att jag kan rekommenderar jag Jönköping, bo i centrala Jönköping och ni har massor av intressanta banor inom 20-30 minuters bilavstånd. Några fina hotell med goda samarbeten med många klubbar. Behöver dni hjälp att styra upp allt ifrån boende till golf och de bästa restaurangerna i stan så hör du av dig. 👍
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tack för alla tips! :)

Malmö håller jag mig bort från. Räcker att folk skjuter runt omkring en på vardagar! :lol:
Skriv svar