Golf i höst/vinter

Recensera eller fråga om tips...
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Hejsan! Ber om ursäkt i förväg om jag gör några forum och regelfel såhär i början som ny och orutinerad medlem :roll:

Jag undrar över vilka banor ni kan tipsa om som man kan spela på under vinterhalvåret i vårat avlånga land? Något annat matnyttigt att tänka på vid spelande av höst/vintergolf?

Slutligen, tips på färdiga golfpaket utrikes. Behöver inte vara lyxpaket på Mauritius osv. :lol:

Ha det gott så länge!
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mr.Mavrik skrev: 19 sep 2021, 08:59 Hejsan! Ber om ursäkt i förväg om jag gör några forum och regelfel såhär i början som ny och orutinerad medlem :roll:

Jag undrar över vilka banor ni kan tipsa om som man kan spela på under vinterhalvåret i vårat avlånga land? Något annat matnyttigt att tänka på vid spelande av höst/vintergolf?

Slutligen, tips på färdiga golfpaket utrikes. Behöver inte vara lyxpaket på Mauritius osv. :lol:

Ha det gott så länge!
Många banor i Skåne har öppet när det går under vintern. Kanske stänger någon månad om det är för blött eller så. Kan vara krav på slagmatta också.
Hcp: ~12
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Tack för svar :)
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mr.Mavrik skrev: 19 sep 2021, 08:59 Hejsan! Ber om ursäkt i förväg om jag gör några forum och regelfel såhär i början som ny och orutinerad medlem :roll:

Jag undrar över vilka banor ni kan tipsa om som man kan spela på under vinterhalvåret i vårat avlånga land? Något annat matnyttigt att tänka på vid spelande av höst/vintergolf?

Slutligen, tips på färdiga golfpaket utrikes. Behöver inte vara lyxpaket på Mauritius osv. :lol:

Ha det gott så länge!
Tror inte att du behöver söka dig längre norrut än stockholm, och förmodligen inte ens så "långt upp"
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar