Utmanande golfbanor!

Recensera eller fråga om tips...
TS83
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 aug 2021, 12:11

Hej alla! Nybörjare här, började i april 2021, och blivit helt förälskad i golfen och vill så klart ta del av sportens alla roliga delar. Jag har dövblindhet, så jag har en annan ingångsvinkel i hur en golfbana är, men min enkla fråga är - vilken bana i Sverige tycker du är mest utmanande? Jag tänker att för er som seende så finns den visuella aspekten, hur fin omgivningen och banan är, men jag tänker att fokuset i frågan skall vara på banans utformning. Kom gärna med många roliga förslag! Det går bra att svara i tråden, men jag ber er att hålla er begränsade med för många smileys, då dessa tar tid att avläsa :-)

Ha en fin dag alla!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

TS83 skrev: 27 feb 2022, 09:01 Vilken bana i Sverige tycker du är mest utmanande? Jag tänker att för er som seende så finns den visuella aspekten, hur fin omgivningen och banan är, men jag tänker att fokuset i frågan skall vara på banans utformning. Kom gärna med många roliga förslag!
Hej! Vad kul att du har hittat till forumet och vill dela med dig av dina upplevelser. Det finns två golfbanor runt Stockholmsområdet som jag tycket är väldigt svåra. Den svåraste jag spelat är Ullna. Inte så lång, men knepig med mycket träd som blockerar spelvinklar. En annan bana med lite lägre greenfee är Brollsta. Där ligger svårigheten mer i att hålen är långa och med små och hårda greener. En annan som jag tyckte var väldigt svår var Falsterbo i Skåne. Där ställde vinden till mycket problem med alla vattenhinder när jag spelade den.

/Niklas
Hcp: ~12
GolfCathrine
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2018, 17:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Täby är lite trixig för att kan du inte linjerna så vet du inte hur du placerar bollen, för ett bra inspel. För många dolda hål och skråhål som jag hoppas görs om till bättre golfhål. Men någon gång per år är den kul!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad kul att du hittat till forumet.
En banan som är väldigt svår är Bro Hof Stadium och då från vit tee. Från gul tee är den inte alls en särskilt svår bana men när man backar till vit tee så ligger alla hinder på exakt det avstånden där jag brukar landa bollen.

Sen att en av greenerna är en ö med en smal bro ut till är både vacker och väldigt svårt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar