Golfbana mellan Rättvik och Örebro

Recensera eller fråga om tips...
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Hej!
Har en fråga om någon vet en bra golfbana till okej greenfee mellan Rättvik(Dalarna) och Örebro.
Jag å frugan ska på konsert i Dalhalla(21/7)och tänkte då passa på å spela golf på vägen hem till Örebro!

Önskemål att det inte blir för lång omväg.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Hej!

Inte besökt banan själv men har hört gott om Hagge GK. Tror även det tidigare fanns någon eller några skribenter på forumet som höll till där en del.

Recensioner på Google och Golfhäftet ser bra ut. Dock har de haft samma problem som övriga banor med en tuff vinter så kan hända att det är en del slitage.

Hoppas ni får en trevlig tripp :)
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag har spelat Rättviks GK för en herrans massa år sedan (15 kanske). Minns inga detaljer men har för mig att den var helt okej.
/ HE
Användarens profilbild
daniel.hermansson
Inlägg: 44
Blev medlem: 10 apr 2019, 16:55
Kontakt:

Hagge utanför Ludvika är fin. Bara spelat den en gång men den är fin och tror skicket är okej även i år. Nu börjar greenerna på banorna växa till sig så de är inte skitdåliga som de flesta var efter vintern. Har bara spelat hemmabanan Dalsjö i Dalarna i år men den strax utanför Borlänge är vad jag spelar dagligen och nöjd med. Flesta besökare som letar golfbanor brukar hamna på Aspeboda (Falun-Borlänge GK). Själv tycker jag den är tråkigare än Dalsjö men många anser att den är mer spelbar än Dalsjö.
Den jag skulle rekomendera att besöka är Gagnef. Greenerna har varit undermåliga senaste åren men renovering av dem ska ha börjat denna säsong, vet inte hur långt de kommit eller hur de är nu. Men banan är rolig att spela och flera av hålen ligger väldigt fint till längs Dalälven, de själva pratar om "Dalarnas vackraste bana" och jag är berädd att hålla med.

Mest upplevelse för pengarna anser jag Gagnef ger. Mest golf för pengarna ger troligen Aspeboda eller Dalsjö.

Säter är ett alternativ men ligger lite off om du ska till Örebro. Leksand har en bana men den har jag aldrig spelat, finns dock på listan och jag har tänkt spela den under semestern för att se hur den är.
Strävar mot att aldrig behöva slå ett tråkigt golfslag
Jensaeriksson
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jan 2017, 19:23

Lanna lodge utanför Örebro Bild

Sent from my 2201123G using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar