Den stora tråden om LPGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Då är väl årets golfare klar.
/ HE
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Pelicans womens championships.

Men snälla döda mig tänkte jag när man skulle inleda ett fyrmanna särspel med idel världsstjärnor!
Först tog det en knapp evighet att öht få ut spelarna till 18:e tee, och väl där tog det sin lilla tid för att ens få dom att slå ut.
Då undrar SY KIM som skulle slå först "are we clear?"
Det var väl egentligen första varningssignalen.
Hon slog ner sig i fw bunker vänster. Undrar hur lång tid det tog för henne att genomföra det slaget?
Oavsett få framstår ju JB Holmes som snabb...
Från bunkern spelade hon sig lång vänster om green och det skulle inte förvåna mig om hennes speltid var längre än de tre andra tjejernas tid tillsammans?

Nu vann ju Korda som i princip hade birdieputt från samma plats i särspelet som på det 72:a hålet där hon gjorde birdie för att komma med i särspelet.
Jävligt snyggt!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Imponerande av Korda, såg ju onekligen mörkt ut efter trippeln på 17e och sedan ta in tvål slag på 18e för att komma med i särspelet och där ta hem hela tävlingen!

Sent from my Pixel 6 using Svensktgolfforum mobile app

/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tre nya svenskor på LPFA kommande säsong ska bli riktigt roligt.
Linn Grant, Frida Kinhult och Linnéa Johansson klarade cuten. Samtidigt såg jag att Dani Holmqvist inte klarade den så hon förpassas antagligen till Symetra kommande säsong tillsammans med Linnea Ström och Louise Ridderström.

Så totalt har vi 6 svenskor på LPGA kommande säsong, Anna Nordqvist, Pernilla Lindberg och Madelene Sagström utöver de ovan nämnda. Känns som LPGA kan bli lite roligare att kolla på framåt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Tre nya svenskor på LPFA kommande säsong ska bli riktigt roligt.
Linn Grant, Frida Kinhult och Linnéa Johansson klarade cuten. Samtidigt såg jag att Dani Holmqvist inte klarade den så hon förpassas antagligen till Symetra kommande säsong tillsammans med Linnea Ström och Louise Ridderström.

Så totalt har vi 6 svenskor på LPGA kommande säsong, Anna Nordqvist, Pernilla Lindberg och Madelene Sagström utöver de ovan nämnda. Känns som LPGA kan bli lite roligare att kolla på framåt.
Fantastiskt kul att se framgången på damsidan! Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Passar inte in under rubriken, men skriver ändå här istället för att skapa ny tråd.

Beatrice Wallin leder Augusta National Women's Amateur och det är nog den bästa chansen en svensk vinner på Augusta någonsin. Jag kommer sitta klistrad framför Discovery från 18 imorgon.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

JohanAdministratör skrev:Tre nya svenskor på LPFA kommande säsong ska bli riktigt roligt.
Linn Grant, Frida Kinhult och Linnéa Johansson klarade cuten. Samtidigt såg jag att Dani Holmqvist inte klarade den så hon förpassas antagligen till Symetra kommande säsong tillsammans med Linnea Ström och Louise Ridderström.

Så totalt har vi 6 svenskor på LPGA kommande säsong, Anna Nordqvist, Pernilla Lindberg och Madelene Sagström utöver de ovan nämnda. Känns som LPGA kan bli lite roligare att kolla på framåt.
Det kommer absolut bli mer LPGA för min del.
Niklas skrev:Passar inte in under rubriken, men skriver ändå här istället för att skapa ny tråd.

Beatrice Wallin leder Augusta National Women's Amateur och det är nog den bästa chansen en svensk vinner på Augusta någonsin. Jag kommer sitta klistrad framför Discovery från 18 imorgon.
Sett framemot detta om det skulle vara så att en svenska går bra, sen kom jag på att jag jobbar eftermiddagspass...

Kul dock. Heja Wallin!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det gick helt ok för Wallin, men var aldrig riktigt med om toppstriden utom när Stone tappade massa slag på slutet. Däremot gjorde Ingrid Lindblad några extremt fina slag och hade helt klart möjlighet att ta sig in i särspel. Det var kul att se. Måste säga att från vanlig herr-tee ser inte banan så skräckinjagande ut. Extremt breda fairways. Blev väldigt tydligt på 18 där dock den där enorma fairway-bunkern satte stopp för både Bea och Lindblad.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Otroligt kul med två svenskor högt upp på leaderboarden under US Open, även om ingen var i närheten av att ta hem segern. Imponerande av Ingrid Lindblad, ska bli spännande att se hur det går för henne när hon blir proffs vilket i och för sig dröjer något år till efter vad jag har hört. Hur tog hon sig in i US Open, var det via kval?
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Snacka om finish för att klara cuten från Dani H.
IMG_6210.JPG
IMG_6210.JPG (101.51 KiB) Visad 2588 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar