Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Impad man blir av Brooks. Kille verkar inte ha några nerver!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev:Impad man blir av Brooks. Kille verkar inte ha några nerver!
IMG_2245.JPG
IMG_2245.JPG (131.59 KiB) Visad 3513 gånger



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

joakim.pekkari skrev: 08 feb 2021, 12:23
Sandstream skrev:Impad man blir av Brooks. Kille verkar inte ha några nerver!
IMG_2245.JPG
Ändå en skön kontrast till Tiger och andra som efter rundan kan berätta om varje slag de slog, hur långt det var, vilken klubba de använde osv.
Frågar de Brooks så minns han inte mycket av hål 5-14 på en runda :lol:
Mr Kaniff
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 mar 2017, 08:51

Sandstream skrev: 08 feb 2021, 13:55
joakim.pekkari skrev: 08 feb 2021, 12:23
Sandstream skrev:Impad man blir av Brooks. Kille verkar inte ha några nerver!
IMG_2245.JPG
Ändå en skön kontrast till Tiger och andra som efter rundan kan berätta om varje slag de slog, hur långt det var, vilken klubba de använde osv.
Frågar de Brooks så minns han inte mycket av hål 5-14 på en runda :lol:
Det är väl därför man gillar spelare som honom och exempelvis DJ, som ser ut som att dom spelar på halvfart men ändå levererar grymma resultat.
WITB
Taylormade Sim 9* Hzrdus Smoke Green x-stiff
Taylormade Stealth FW5
Taylormade M4 19*
Titleist T300 5-PW
SM8: 48*, 54*, 60*
Odyssey O-works #7s
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har 10kr på Norlander som vinnare den här veckan till 46 x pengarna. Idag har han spelat som en vinnare så det blir en intressant helg igen! Tack Norlander!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mr Kaniff
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 mar 2017, 08:51

JohanAdministratör skrev:Jag har 10kr på Norlander som vinnare den här veckan till 46 x pengarna. Idag har han spelat som en vinnare så det blir en intressant helg igen! Tack Norlander!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Snyggt! Skulle vara oerhört kul att se! Särskilt denna tävling, som ändå får anses som prestigefylld. Själv skulle jag tycka det vara kul att se Spieth vinna, om inte annat så för hans självförtroendes skull (och som utmanare i kommande Masters).


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB
Taylormade Sim 9* Hzrdus Smoke Green x-stiff
Taylormade Stealth FW5
Taylormade M4 19*
Titleist T300 5-PW
SM8: 48*, 54*, 60*
Odyssey O-works #7s
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Faktiskt riktigt kul att se så mycket från en svensk i PGA highlights; https://www.youtube.com/watch?v=OtuQpjK ... el=PGATOUR

Lite för sena tävlingar för min del när de är på västkusten, men skulle vara värt att stanna uppe för att se Spieth eller Norlander i ledarboll på Pebble. Särskilt när man som i år slipper amatörerna som brukar göra sändningarna från den här tävlingen sega.

Ska man putta med den handen som är mot hålet underst på puttern? (vänster under höger, högerspelar)

Spieth, Norlander, Norén. Jag har provat och det fungerar absolut inte med den puttern jag har nu. Jag kan förstå det eftersom axlarna hamnar parallellt, men måste ändå ta lång tid att byta? Någon som har provat framgångsrikt här på forumet?
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 12 feb 2021, 07:54 Faktiskt riktigt kul att se så mycket från en svensk i PGA highlights; https://www.youtube.com/watch?v=OtuQpjK ... el=PGATOUR

Lite för sena tävlingar för min del när de är på västkusten, men skulle vara värt att stanna uppe för att se Spieth eller Norlander i ledarboll på Pebble. Särskilt när man som i år slipper amatörerna som brukar göra sändningarna från den här tävlingen sega.

Ska man putta med den handen som är mot hålet underst på puttern? (vänster under höger, högerspelar)

Spieth, Norlander, Norén. Jag har provat och det fungerar absolut inte med den puttern jag har nu. Jag kan förstå det eftersom axlarna hamnar parallellt, men måste ändå ta lång tid att byta? Någon som har provat framgångsrikt här på forumet?
Jag har puttat så sen 20 år tillbaka, fungerar alldeles utmärkt. Personligen är det en vana sen den tiden jag spelade innebandy då jag var leftare - jag puttade också lefty ett tag.. Jag vet att det sägs en massa saker om potentiella fördelar, som bättre/sämre kontroll på bladet och längdkontroll. Men av min erfarenhet handlar det mer om att hitta något du gillar och som producerar bra värden.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 12 feb 2021, 07:54
Ska man putta med den handen som är mot hålet underst på puttern? (vänster under höger, högerspelar)

Spieth, Norlander, Norén. Jag har provat och det fungerar absolut inte med den puttern jag har nu. Jag kan förstå det eftersom axlarna hamnar parallellt, men måste ändå ta lång tid att byta? Någon som har provat framgångsrikt här på forumet?
Försöker mig på det då och då, men jag får inte in känslan...
Däremot skulle det vara kul att testa en vänsterputter med greppet jag har idag, som då blir omvänt.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Henrik_Lundh
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 sep 2016, 11:26
Ort: Stockholm
Kontakt:

Mr Kaniff skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag har 10kr på Norlander som vinnare den här veckan till 46 x pengarna. Idag har han spelat som en vinnare så det blir en intressant helg igen! Tack Norlander!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Snyggt! Skulle vara oerhört kul att se! Särskilt denna tävling, som ändå får anses som prestigefylld. Själv skulle jag tycka det vara kul att se Spieth vinna, om inte annat så för hans självförtroendes skull (och som utmanare i kommande Masters).


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Snyggt bet Johan. Får kul om det håller. Riktigt kul med Speith med i topp också. Men frågan är om han håller ihop det i helgen? Eller om det blir fritt fall som förra vecka Bild Jag hoppas på det förstnämnda iaf.
jordan-spieth-1.jpeg
jordan-spieth-1.jpeg (46.06 KiB) Visad 3418 gånger
WITB 2020
Driver Taylor Made M1
Spoon Taylor Made Aeroburner
Adams Pro Hybrid
4-PW Ping S55
Wedgar 50/54/60 ERG W7
Putter Scotty Cameron Newport

http://www.henriklund.nu
Skriv svar