Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

En annan iakttagelse från Masters; Hur svårt är det att slå en hög draw med moderna drivers? Såg så många högersläpp på hål 2, 10 och 13, så man undrar varför man ens själv försöker slå det slaget när det visst är runt 50% success-rate för proffsen. Minns att Tiger sa 2019 "I figured out how to turn it" alltså, slå en draw med drivern med en sving han kunde använda och att det var en stor del till att han kunde vinna då.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Morgan Hoffman var före min tid. Skruvad grej dock med hans muskelsjukdom och att komma tillbaka till golfen. Luktar ju lite fel diagnosticering, men jag är iofs ingen doktor.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... aka-pa-pga


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Henrik Stenson i Featured group idag 14.15

/ TT

Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

RBC Heritage var roligare att titta på än Masters. Många spelare som hade chansen att vinna när det var nio hål kvar för sista gruppen att spela. Nu har jag dessutom hittat de engelska kommentatorerna vilket också gjorde det bättre. Fortfarande svårt att hålla mig vaken till slutet men kul att Spieth vann ändå. Det är verkligen ett problem i golfsändningarna att det är så otroligt mycket dödtid. Vilken annan sport har det? Baseboll kanske? Något behöver iaf göras för golfen. Mycket har ju gjorts som Toptracer, men fortfarande är tempot för segt. Jag vill inte se när någon läser en putt från tre vinklar.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 19 apr 2022, 11:50 RBC Heritage var roligare att titta på än Masters. Många spelare som hade chansen att vinna när det var nio hål kvar för sista gruppen att spela. Nu har jag dessutom hittat de engelska kommentatorerna vilket också gjorde det bättre. Fortfarande svårt att hålla mig vaken till slutet men kul att Spieth vann ändå. Det är verkligen ett problem i golfsändningarna att det är så otroligt mycket dödtid. Vilken annan sport har det? Baseboll kanske? Något behöver iaf göras för golfen. Mycket har ju gjorts som Toptracer, men fortfarande är tempot för segt. Jag vill inte se när någon läser en putt från tre vinklar.
Det är en svårighet på slutet när det är färre och färre bollar kvar på banan tills att det är två partier kvar, då blir det mycket dötid. Lägg till särspel så är det ju inte så kul att kolla live.

Men det var ju jäkligt kul med svängningar och möjligheter åt flera håll långt in i tävlingen!
Och som jag hörde Spieth säga, att ens kunna vara i slagläge trots att puttningen inte var till normal standard, det kändes annorlunda. Men två eaglar första nio sätter ju en viss ton minst sagt.

Men hörde jag rätt, att Spieth vunnit två tävlingar i rad uinder påskhelgen, och att Masters 2023 går under just påsken?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Roligt att Norén och Nordlander bildar lag i veckan!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 20 apr 2022, 18:26 Roligt att Norén och Nordlander bildar lag i veckan!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Synd att inte första rundan gick bättre, men de kanske byter spelform varannan dag så ledartavlan kanske vänds i bästa fall? Sagt upp Discovery nu efter Masters, orkar ju inte stanna uppe och titta ändå. Det roligaste med Zurich tävlingen är att se vilka som bildar lag. Måste vara en hel del college-kopplingar antar jag?
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Just det, ny majorvecka. Helt ointressant major med massa PGA professionells som skjuter 80+. Iaf, två svenskar med i startfältet och Norén har spelat bra hela året.

Enda majorn jag ser fram mot nu är the Open i sommar.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:Just det, ny majorvecka. Helt ointressant major med massa PGA professionells som skjuter 80+. Iaf, två svenskar med i startfältet och Norén har spelat bra hela året.

Enda majorn jag ser fram mot nu är the Open i sommar.
Ja den här Majorn är utan tvekan den minst intressanta…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 16 maj 2022, 18:28
Niklas skrev:Just det, ny majorvecka. Helt ointressant major med massa PGA professionells som skjuter 80+. Iaf, två svenskar med i startfältet och Norén har spelat bra hela året.

Enda majorn jag ser fram mot nu är the Open i sommar.
Ja den här Majorn är utan tvekan den minst intressanta…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Helt enig här. Dessutom har allt och lite till blivit överskuggat av LIV-touren och Phils beteende just nu. Jag lider med stackaren som vinner sin major denna helg. De kommer nästan helt bli missade (om det inte är Tiger).
Skriv svar