Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 08 apr 2022, 10:22
hericson skrev: 08 apr 2022, 10:09
Niklas skrev: Jag tröttnade efter att ha tittat på sändningen till ungefär när den riktiga sändningen började 20:30. Sen pratade de i halvtimme om saker man redan sett från featured groups och då gav jag upp. Blev det bättre efter 21?
Det blev lite väl mycket Tiger och Tigersnack första timmarna. Jag gav också upp vid nio tiden.
Ja, när sändningen väljer att visa en Tiger som stretchar eller väntar när det faktiskt händer andra saker på banan är det mest irriterande att titta.
Fram till strax innan 21:00 torsdag och fredag så har inte Discovery+ tillgång till andra bilder än Featured Groups så de lägger kommentatorerna över det och kallar det för huvudsändning. Tiger är också en stor anledning till att en majoritet av människor följer Masters på TV varför han också visas mer. Nej, inte den mer golfintresserade personen men den stora massan, ja.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Intressant att 'gamla föredettingar' som Schwartzel och Willet är så pass högt upp på leaderboarden.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Just nu tvingar vinden spelare att lägga upp sig på par femmor och jag tycker det verkar som att de score:ar bra från layups.

Någon som sett en jämförelse på layup vs. Att gå för det?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Fin kväll. Scheffler kan fortsätta slå lite vänster då och då.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

McIlroy har riktigt bra flyt nu och bara 4 efter.
Både Smith och Scheffler spelar nervöst så chansen finns att han kan komma ikapp.
Lika med Smith nu dessutom.


Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

trodde att Cam Smith skulle utmana, men efter 12an var det mer eller mindre över, och efter att de båda låg långt vänster på 14 och Scheffler chippar i för birdien så var det en "enkel" resa mot den gröna kavajen.
Imponerande kontrollerat från start till mål egentligen.

Men vilken resa Scheffler gjort på kort tid. Från att etablera sig på touren, vinna någon tävling på tidiga delen till att bli världsetta och vinna sin först major, jösses!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Tyrrell Hatton har visst kritiserat banan på Augusta och skyller sitt dåliga spel på den. Då lär han väl inte få någon mer inbjudan till Masters, eller vad tror ni?
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Var det någon som höll på Schefller? Verkar inte som det. Alltid när jag känner att jag inte riktigt gillar en amerikansk golfare är det någon som sen måste tacka gud i sitt tacktal och jag blir mest irriterad på sådant. Alla får ha sin religion såklart, men förklarar det slätrukna.

Sen nej, jag står inte ut att se den svingen. Ser ju ut som han alltid slår en Over the top pull? Usch, vill inte se samma skit hos proffsen som när jag filmar mig själv.

Men hur bra kan man vara på att score:a egentligen? Måste nog inse att jag har så många slag att spara på att komma närmare flaggan på chippar och pitchar.

Bra att Rory spelade som han gjorde sista rundan, så det blev lite kul att titta. Tänk om han bara kunde sätta ihop fyra bra rundor. Han har ju högre kapacitet än någon annan egentligen.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 12 apr 2022, 10:24 Var det någon som höll på Schefller? Verkar inte som det. Alltid när jag känner att jag inte riktigt gillar en amerikansk golfare är det någon som sen måste tacka gud i sitt tacktal och jag blir mest irriterad på sådant. Alla får ha sin religion såklart, men förklarar det slätrukna.

Sen nej, jag står inte ut att se den svingen. Ser ju ut som han alltid slår en Over the top pull? Usch, vill inte se samma skit hos proffsen som när jag filmar mig själv.

Men hur bra kan man vara på att score:a egentligen? Måste nog inse att jag har så många slag att spara på att komma närmare flaggan på chippar och pitchar.

Bra att Rory spelade som han gjorde sista rundan, så det blev lite kul att titta. Tänk om han bara kunde sätta ihop fyra bra rundor. Han har ju högre kapacitet än någon annan egentligen.
Jag har lite för lite "historia" med Scheffler, men han växer för mig. Hur han avancerat på touren från bara ett par år tillbaka till att bli världsetta och vinna Masters, galen resa.
Men visst, ingen sving om man jmf med många andra, men den verkar ju funka minst sagt, och det handlar om att få bollen i hål. Och att bemästra Augusta som han gjorde, imponerande!

Min favorit till titieln var annars Cam Smith, men det räcker med ett eller ett par misstag så spelar man bort sig.
Eller som verkar vara Rorys akilleshäl, inte bara på masters, utan mer generellt, att inte hålla fyra rundor. Nu gör han två rundor +1 (vilket kanske inte är katastrof på Augusta) och är ändå bara 3 bakom. Jag tror att han måste byta caddie. Tänk om han kunde få Bones eller Billy Foster, eller varför inte Mark Fulcher?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 12 apr 2022, 10:24 Var det någon som höll på Schefller? Verkar inte som det. Alltid när jag känner att jag inte riktigt gillar en amerikansk golfare är det någon som sen måste tacka gud i sitt tacktal och jag blir mest irriterad på sådant. Alla får ha sin religion såklart, men förklarar det slätrukna.

Sen nej, jag står inte ut att se den svingen. Ser ju ut som han alltid slår en Over the top pull? Usch, vill inte se samma skit hos proffsen som när jag filmar mig själv.

Men hur bra kan man vara på att score:a egentligen? Måste nog inse att jag har så många slag att spara på att komma närmare flaggan på chippar och pitchar.

Bra att Rory spelade som han gjorde sista rundan, så det blev lite kul att titta. Tänk om han bara kunde sätta ihop fyra bra rundor. Han har ju högre kapacitet än någon annan egentligen.
Svårt att inte heja på killen som är världsetta och segrat i 3 av 5 starter innan Masters - att det var upp till 18 gånger pengarna på hans vinst kan jag fortfarande inte förstå.
Jag hejar på honom ännu mer när personer som du och som du skriver 95% av Golfvärlden kritiserar hans golfsving när han är utan tvekan den bästa golfaren just nu. Förhoppningsvis kan Scheffler hjälpa utveckla förståelsen för sporten ännu mer till vad den alltid varit - lägst antal slag i hål vinner.
Skriv svar