Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 05 apr 2021, 11:24 Det var riktigt underhållande igår som det ofta bli med Spieth i ledning. Kul att han vann nu veckan innan Masters. Om han kan ladda om blir han farlig.
Helt enig! Fascinerande hur en kille som inte vunnit på fyra år går upp som favorit i Masters direkt. Hade ju varit fantastiskt kul att se honom med en grön kavaj igen i år.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 06 apr 2021, 05:11Helt enig! Fascinerande hur en kille som inte vunnit på fyra år går upp som favorit i Masters direkt. Hade ju varit fantastiskt kul att se honom med en grön kavaj igen i år.
Om karln bara kunde sluta med sina tics och snabba på lite skulle det kanske bli lite roligare att se honom spela.
Nu är det en plåga och man vill bara skrika "MEN SLÅ DÅ FÖR H-VETE" :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 06 apr 2021, 09:52
MaxP skrev: 06 apr 2021, 05:11Helt enig! Fascinerande hur en kille som inte vunnit på fyra år går upp som favorit i Masters direkt. Hade ju varit fantastiskt kul att se honom med en grön kavaj igen i år.
Om karln bara kunde sluta med sina tics och snabba på lite skulle det kanske bli lite roligare att se honom spela.
Nu är det en plåga och man vill bara skrika "MEN SLÅ DÅ FÖR H-VETE" :lol:
Aldrig stört mig på att han spelar långsamt, men det är nog för att han kommenterar allt han gör så det blir underhållning ändå. Men jag förstår verkligen att man kan störa sig på det. De flesta proffsgolfare är så vansinnigt tråkiga så Jordan Spieth får gärna gå i ledarboll ofta för min del.

Drömboll i ledning sistarundan Augusta: Jordan Spieth och Phil Mickelson. Kommer inte hända, men det vore hög underhållningsfaktor.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kollade inspelsvarvet igår som Cmore visade igår istället för par 3-tävlingen som är inställd. Greenerna såg lika hårda ut som de gjorde på Shinnecock US Open. Många gånger när man sett banan har man varit sugen på att spela den, men inte som den såg ut igår. Om det inte kommer något regn är det inte alls omöjligt att vinnarscoren blir runt par. Det blir iaf inga 20 under. Nu kan en cm skilja från att vara perfekt till att rulla av green. Det är lite som att Augusta inte gillade hur banan spelade i november och nu blir det fullt försvar från banan.

Någon med mycket erfarenhet från banan vinner. Som vet var man är tvungen att landa bollen för att ha chans på två-putt och inte attackera flaggor. DJ såg ut att full koll igår. Han slår så högt och med spinn att det fungerar ändå för honom. Det kommer bli en rolig helg är jag säker på.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det är verkligen jättehårt. Se Stensons andraslag på ettan. Tror han var nöjd med den, men den var en dm för mycket vänster för att stanna på green. https://www.masters.com/en_US/players/p ... omo=bio_lb
Hcp: ~12
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Stenson tycker jag öppnat bra idag Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Garcias byxor! Åh nej.. ser för taskigt ut!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Så ingen glömmer - detta är den bästa helgen varje golfår. <3
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tufft men korrekt att Ancer fick två slags plikt för att ha förbättrat sitt läge i bunkern!
Lite pinsamt att proffsen inte ser en stor sandhög före bollen.

Lirade Rose 9 hålsbanan? :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 08 apr 2021, 19:38 Garcias byxor! Åh nej.. ser för taskigt ut!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Överlag tycker jag både Nike och Adidas har riktigt fula kläder i år. Är man 80-talist och hade dessa fula färger när man växte upp på 90-talet går det inte att gilla.

Jag önskar nästan att Augusta National hade en klädkod som Wimbledon har. Behöver ju inte vara helvitt, men något som håller anskrämliga färger och mönster borta. Bara på Augusta jag tycker så, alla andra tävlingar kan de ha vad de vill på sig. Måste vara något med den konservativa klubben som gör att jag känner så för det är ganska dumt.
Hcp: ~12
Skriv svar