Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

Imponerande runda av Lingmerth Bild
IMG_3350.JPG
IMG_3350.JPG (178.86 KiB) Visad 2623 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

För att göra kvällen lite mer intressant la jag in ett bet… 250kr x 5.20…
IMG_6299.JPG
IMG_6299.JPG (160.85 KiB) Visad 2611 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Reserven levererar Bild
Screenshot_20220617-215329.jpg
Screenshot_20220617-215329.jpg (40.74 KiB) Visad 2610 gånger
Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 15 jun 2022, 13:37 Ja, raljerade kanske lite väl men det stör för jag håller alltid på honom för jag tänker på hans högsta nivå. Men han är ju mänsklig. DJ jobbade så sjukt mcyket med sina wedgar för flera år sedan och fick ett lyft till sitt spel så jag hoppas att det är något sådant Rory gjort. Vet inte om han puttning är så dålig, egentligen bara det blir det när man är för långt från flaggan.
Att raljera lite är ju helt ok!

Och han svajjar för mkt i spelet, får inte så ofta ihop helheten, men när det händer är han en av världens bästa i gott sällskap. Sen ska man ju ha klart för sig att i den absoluta toppen så behöver några puttar trilla i, man behöver sätta upp liiiite närmare osv.

men kul för Fitzpatrick som väldigt få tippat på om jag skulle gissa, men som alltsom oftast är med och hugger i toppen, och som har den där spektakulära puttningen!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 20 jun 2022, 10:00
Niklas skrev: 15 jun 2022, 13:37 Ja, raljerade kanske lite väl men det stör för jag håller alltid på honom för jag tänker på hans högsta nivå. Men han är ju mänsklig. DJ jobbade så sjukt mcyket med sina wedgar för flera år sedan och fick ett lyft till sitt spel så jag hoppas att det är något sådant Rory gjort. Vet inte om han puttning är så dålig, egentligen bara det blir det när man är för långt från flaggan.
Att raljera lite är ju helt ok!

Och han svajjar för mkt i spelet, får inte så ofta ihop helheten, men när det händer är han en av världens bästa i gott sällskap. Sen ska man ju ha klart för sig att i den absoluta toppen så behöver några puttar trilla i, man behöver sätta upp liiiite närmare osv.

men kul för Fitzpatrick som väldigt få tippat på om jag skulle gissa, men som alltsom oftast är med och hugger i toppen, och som har den där spektakulära puttningen!
Hoppades på Matt av de tre som kämpade sista 9. Han har ju alltid puttat bra och om han nu ökat sin längd kommer han blir riktigt farlig flera ggr framöver. Jag undrar varför han lämnar flaggan kvar i? Jag gör också det nu och använder flaggan som sikte för att sikta på absoluta mitten av hålet vilket gör min puttning bättre. Tror inte han gör det av samma anledning.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 20 jun 2022, 11:02 Hoppades på Matt av de tre som kämpade sista 9. Han har ju alltid puttat bra och om han nu ökat sin längd kommer han blir riktigt farlig flera ggr framöver. Jag undrar varför han lämnar flaggan kvar i? Jag gör också det nu och använder flaggan som sikte för att sikta på absoluta mitten av hålet vilket gör min puttning bättre. Tror inte han gör det av samma anledning.
Jag är en som lämnar den i tills någon vill ha den ur, då kör jag deras metod.
Skulle jag säga något så blir siktesmålet mindre om man siktar på flaggan. Sen är det vetenskapliga med om flaggar räddar eller stjälper vid olika träffar, och jag tror nog att det är 50/50. Men det skulle vara kul att höra Matts orsak.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kriget mot nya LIV Golf Tour rullar vidare samtidigt som Brooks Koepka har tillkännagett att han ska byta dit.

Idag läste jag artikeln https://www.golfdigest.com/story/pga-to ... golfdigest

Som säger att PGA Tour kontrar mot LIV Golf Tour genom att instifta 8 nya tävlingar där enbart de topp 50-spelarna från förra årets FedEx-ranking får delta.
Tävlingarna ska inte ha någon cut och ha en prissumma på minst 200 miljoner kronor styck.

Artikeln säger också att PGA Tour kommer ändra sin säsong och spela 1 Jan - 31 dec istället för den här förvirrade säsongen som spelas nu när man inte vet när den slutar och när den börjar.

LIV har verkligen skakat om golfvärlden och fått tourerna att börja innovera för att hålla sin konkurrenskraft.

Om du vill höra lite mer om Greg Normans drivkraft rekommenderar jag det här avsnittet där Brad Falcon berättar om hur Norman redan på 90-talet försökte skapa en ny världstour.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/t ... 0567243909




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 22 jun 2022, 10:20
Idag läste jag artikeln https://www.golfdigest.com/story/pga-to ... golfdigest

Som säger att PGA Tour kontrar mot LIV Golf Tour genom att instifta 8 nya tävlingar där enbart de topp 50-spelarna från förra årets FedEx-ranking får delta.
Tävlingarna ska inte ha någon cut och ha en prissumma på minst 200 miljoner kronor styck.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Så de ändrar formatet lite på WGC tävlingarna då eller? För detta är ju nästan detsamma och existerar alltså redan? Men de går på FedEx istället för ranking och inte tillsammans med DP World Tour. De kan inte ha detta och WGC. Då blir det topp 50 som kan tjäna poäng "gratis" och det bli nästan omöjligt att få in nya spelare i toppen.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Niklas skrev:
JohanAdministratör skrev: 22 jun 2022, 10:20
Idag läste jag artikeln https://www.golfdigest.com/story/pga-to ... golfdigest

Som säger att PGA Tour kontrar mot LIV Golf Tour genom att instifta 8 nya tävlingar där enbart de topp 50-spelarna från förra årets FedEx-ranking får delta.
Tävlingarna ska inte ha någon cut och ha en prissumma på minst 200 miljoner kronor styck.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Så de ändrar formatet lite på WGC tävlingarna då eller? För detta är ju nästan detsamma och existerar alltså redan? Men de går på FedEx istället för ranking och inte tillsammans med DP World Tour. De kan inte ha detta och WGC. Då blir det topp 50 som kan tjäna poäng "gratis" och det bli nästan omöjligt att få in nya spelare i toppen.
Exakt detta undrar jag också. Måste ju bara betyda att satsar du ordentligt i år så får du lite bonustävlingar med fina pengar nästa år.

Å andra sidan så kommer dom spelarna få välja bort andra tävlingar där man kan tjäna poäng till årets fedex.

Och ska tävlingen för top 50 gå samtidigt som dom speciella tävlingarna för dom utanför top 50? Undra vad folket kommer välja på tvn...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 22 jun 2022, 13:22
JohanAdministratör skrev: 22 jun 2022, 10:20
Idag läste jag artikeln https://www.golfdigest.com/story/pga-to ... golfdigest

Som säger att PGA Tour kontrar mot LIV Golf Tour genom att instifta 8 nya tävlingar där enbart de topp 50-spelarna från förra årets FedEx-ranking får delta.
Tävlingarna ska inte ha någon cut och ha en prissumma på minst 200 miljoner kronor styck.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Så de ändrar formatet lite på WGC tävlingarna då eller? För detta är ju nästan detsamma och existerar alltså redan? Men de går på FedEx istället för ranking och inte tillsammans med DP World Tour. De kan inte ha detta och WGC. Då blir det topp 50 som kan tjäna poäng "gratis" och det bli nästan omöjligt att få in nya spelare i toppen.
Och om det blir mkt svårare att ta sig in i toppen, var tar dom vägen då?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar