Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Stenson i featured group ikväll. Bild

/ TT

Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

KonsultTT skrev: 02 apr 2022, 19:33 Stenson i featured group ikväll. Bild

/ TT

Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app
Gör en ganska bra tävling totalt sett. Såg ett antal puttar som är såpass korta så att den skulle kunna vara i istället för att den missades. Små marginaler som kanske inte var på Henriks sida.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mr Kaniff
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 mar 2017, 08:51

Idag är det dags! Årets första herrmajor, och även om vi blir utan svenskar i år så ser startfältet ruskigt intressant ut. Samtalsämnena är många, Tigers comeback, Brysons skada, Phils uteblivna deltagande.. listan kan göras lång.

Jag själv tror och hoppas på att Hovland kommer göra bra ifrån sig, även om en vinst känns aningen tufft. Högst vinstchans ger jag nog ändå Cam Smith! Vem tror ni? Finns många fina spelare där ute och nu bara längtar jag till att få sjunka ner i soffan och njuta av Augusta National!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB
Taylormade Sim 9* Hzrdus Smoke Green x-stiff
Taylormade Stealth FW5
Taylormade M4 19*
Titleist T300 5-PW
SM8: 48*, 54*, 60*
Odyssey O-works #7s
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mr Kaniff skrev: 07 apr 2022, 11:10 Idag är det dags! Årets första herrmajor, och även om vi blir utan svenskar i år så ser startfältet ruskigt intressant ut. Samtalsämnena är många, Tigers comeback, Brysons skada, Phils uteblivna deltagande.. listan kan göras lång.

Jag själv tror och hoppas på att Hovland kommer göra bra ifrån sig, även om en vinst känns aningen tufft. Högst vinstchans ger jag nog ändå Cam Smith! Vem tror ni? Finns många fina spelare där ute och nu bara längtar jag till att få sjunka ner i soffan och njuta av Augusta National!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Eftersom jag varit i Brisbane många gånger så håller jag såklart på Smith som är därifrån men vet inte om han laddat om efter Players riktigt än.

Tror på Collin Morikawa. Han har gått något under radarn på senaste tiden och han kan verkligen slå järnslag och prestera under press. Vilket är de två viktigaste aspekterna denna vecka. Har Hovlands chippning blivit så mycket bättre de senaste åren att han faktiskt är vinnarkandidat? Det är väl inte hans typ av gräs på Augusta med tanke på var han vunnit innan?
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Då är första rundan avklarad och vad kan man dra för växlar... TW -1, delad 10:a. Det såg ganska bra ut, lite styltig gång, men det är ju knappast konstigt.
Min favorit Cam Smith inledde och avslutade med dubbel och kommer ändå in som delad 2:a på -4.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 08 apr 2022, 08:40 Då är första rundan avklarad och vad kan man dra för växlar... TW -1, delad 10:a. Det såg ganska bra ut, lite styltig gång, men det är ju knappast konstigt.
Min favorit Cam Smith inledde och avslutade med dubbel och kommer ändå in som delad 2:a på -4.
Synd att man inte fick se ett enda slag från Cam.... Men jag är inte förvånad över resultatet. Han är extremt bra, men gör ibland stora misstag.

Sen var banan alldeles för mjuk. Kanske var tillräckligt svårt ändå i vinden, men jag vill ju ha det där riktigt hårda och snabba som det kan vara. Niemann hade gårdagens bästa slag. Kul att ett enda slag kan ge ordentlig skjuts uppåt resultatlistan.

Mest förvånande var TW närspelslag på åttan. Det där är rost. Aldrig att han gör fyra slag inom hundra meter som en vanlig amatör annars. Just avstånden verkade det som var knepigaste delen för honom.

Jag tröttnade efter att ha tittat på sändningen till ungefär när den riktiga sändningen började 20:30. Sen pratade de i halvtimme om saker man redan sett från featured groups och då gav jag upp. Blev det bättre efter 21?
Hcp: ~12
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Niklas skrev: 08 apr 2022, 09:51
långryggen skrev: 08 apr 2022, 08:40 Då är första rundan avklarad och vad kan man dra för växlar... TW -1, delad 10:a. Det såg ganska bra ut, lite styltig gång, men det är ju knappast konstigt.
Min favorit Cam Smith inledde och avslutade med dubbel och kommer ändå in som delad 2:a på -4.
Synd att man inte fick se ett enda slag från Cam.... Men jag är inte förvånad över resultatet. Han är extremt bra, men gör ibland stora misstag.

Sen var banan alldeles för mjuk. Kanske var tillräckligt svårt ändå i vinden, men jag vill ju ha det där riktigt hårda och snabba som det kan vara. Niemann hade gårdagens bästa slag. Kul att ett enda slag kan ge ordentlig skjuts uppåt resultatlistan.

Mest förvånande var TW närspelslag på åttan. Det där är rost. Aldrig att han gör fyra slag inom hundra meter som en vanlig amatör annars. Just avstånden verkade det som var knepigaste delen för honom.

Jag tröttnade efter att ha tittat på sändningen till ungefär när den riktiga sändningen började 20:30. Sen pratade de i halvtimme om saker man redan sett från featured groups och då gav jag upp. Blev det bättre efter 21?
Jodå, det är bara att gå in på hans scorekort så kan du se alla hans slag: https://www.masters.com/en_US/players/p ... omo=bio_lb

Jag följde Featured groups hela kvällen tills TW var i mål. Tål inte de svenska kommentatorerna.
Sedan är vi ju blåsta av Discovery på Featured holes streamarna och Amen Corner.
Som tur är finns dom ju att hitta på annat håll på nätet...

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59


Niklas skrev: Jag tröttnade efter att ha tittat på sändningen till ungefär när den riktiga sändningen började 20:30. Sen pratade de i halvtimme om saker man redan sett från featured groups och då gav jag upp. Blev det bättre efter 21?
Det blev lite väl mycket Tiger och Tigersnack första timmarna. Jag gav också upp vid nio tiden.
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 08 apr 2022, 10:09
Niklas skrev: Jag tröttnade efter att ha tittat på sändningen till ungefär när den riktiga sändningen började 20:30. Sen pratade de i halvtimme om saker man redan sett från featured groups och då gav jag upp. Blev det bättre efter 21?
Det blev lite väl mycket Tiger och Tigersnack första timmarna. Jag gav också upp vid nio tiden.
Ja, när sändningen väljer att visa en Tiger som stretchar eller väntar när det faktiskt händer andra saker på banan är det mest irriterande att titta.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Scottie Scheffler leder fem slag och egebtligen borde man inte vara förvånad, men samtidigt känns det ändå oväntat. Han förtjänar det och är hur bra som helst men allvarligt så tråkig och den där högerfoten gör mig galen.

Woods klarade kvalgränsen men Brooks och Bryson missade. Woods mentala styrka är inte normal...

Tyvärr klarade ingen amatör kvalgränsen heller. Men det märks att Augusta blir nästan för svår i stark vind.

Av de som ligger i topp nu hoppas jag mest på Shane Lowry. Helt otrolig golfare och känns dessutom en människa man vill hänga med efter rundan i klubbhuset.
Hcp: ~12
Skriv svar