Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
padre_bt_jarnestal
Inlägg: 23
Blev medlem: 05 apr 2017, 12:43

Någon som lagt ett bet eller två på Players? Känns riktigt svårt att ta ut en vinnare... den enda som konstant spelar bra verkar ju inte kunna knyta ihop säcken! Lägger dock en peng på X-man i topp tio som vanligt så får man åtminstone tillbaka insatsenBild🏌🏻


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Stenis i featured groups och inställda möten pga av Corona... just sayin. :)


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... e-players/

Känns som de personer som bestämmer grupper hade lite kul inför The Players. Topp-tre i samma boll. Framtidsnamnen i en boll och sedan de gamla rävarna. Kompisgänget i en boll. Bra sändningstider också när de spelar i Florida.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev: 12 mar 2020, 08:08 https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... e-players/

Känns som de personer som bestämmer grupper hade lite kul inför The Players. Topp-tre i samma boll. Framtidsnamnen i en boll och sedan de gamla rävarna. Kompisgänget i en boll. Bra sändningstider också när de spelar i Florida.
Jaha, Hideki spelar sitt livs runda och det var förgäves. Så jäkla trist med den här utvecklingen. Men såg ni Hidekis andraslag på nian (hans sista hål för dagen)? Galen eagle. Inte många som träffar den greenen.

Tycker när man ser en Pete Dye bana att hela längddiskussionen är dum. Bygg banor som det inte hjälper/går att slå 300 meter istället. Blir roligare golf att titta på.
Hcp: ~12
david.gustavsson
Inlägg: 20
Blev medlem: 01 jun 2017, 13:40
Ort: Malmö

Äntligen börjar det igen! Första veckorna utan publik kommer ju dock kännas lustigt.
Men när man får se Rahm, Rory och Brooks i samma boll på torsdag och fredag och Rickie, Spieth och JT i en annan så ska man ju inte
klaga!

Sen funderar man ju på om det blir lägre scorer iom "bredare" spelväg utan publik eller sämre? Kaos-bollar kommer ju inte ha en armé blodhundar efter sig.
.
Spelar golf i jeansshorts
HCP: 10,4
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

david.gustavsson skrev: 08 jun 2020, 13:31 Äntligen börjar det igen! Första veckorna utan publik kommer ju dock kännas lustigt.
Men när man får se Rahm, Rory och Brooks i samma boll på torsdag och fredag och Rickie, Spieth och JT i en annan så ska man ju inte
klaga!

Sen funderar man ju på om det blir lägre scorer iom "bredare" spelväg utan publik eller sämre? Kaos-bollar kommer ju inte ha en armé blodhundar efter sig.
.
Kul att det kommer igång igen. Mindre kul att C More tappade Allsvenskan så att jag sa upp mitt abonnemang :|
Mr Kaniff
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 mar 2017, 08:51

david.gustavsson skrev:Äntligen börjar det igen! Första veckorna utan publik kommer ju dock kännas lustigt.
Men när man får se Rahm, Rory och Brooks i samma boll på torsdag och fredag och Rickie, Spieth och JT i en annan så ska man ju inte
klaga!

Sen funderar man ju på om det blir lägre scorer iom "bredare" spelväg utan publik eller sämre? Kaos-bollar kommer ju inte ha en armé blodhundar efter sig.
.
Har för mig att Koepka så något i stil med att ”Utan publik kommer många spelare att slå bort bollar”.
Oavsett vad så ska det bli otroligt kul att det börjar igen! Någon som vet om det går att köpa endast den tävlingen från C-More eller om man måste signa upp sig för ett dyrt golfpaket?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB
Taylormade Sim 9* Hzrdus Smoke Green x-stiff
Taylormade Stealth FW5
Taylormade M4 19*
Titleist T300 5-PW
SM8: 48*, 54*, 60*
Odyssey O-works #7s
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mr Kaniff skrev: 09 jun 2020, 16:20
david.gustavsson skrev:Äntligen börjar det igen! Första veckorna utan publik kommer ju dock kännas lustigt.
Men när man får se Rahm, Rory och Brooks i samma boll på torsdag och fredag och Rickie, Spieth och JT i en annan så ska man ju inte
klaga!

Sen funderar man ju på om det blir lägre scorer iom "bredare" spelväg utan publik eller sämre? Kaos-bollar kommer ju inte ha en armé blodhundar efter sig.
.
Har för mig att Koepka så något i stil med att ”Utan publik kommer många spelare att slå bort bollar”.
Oavsett vad så ska det bli otroligt kul att det börjar igen! Någon som vet om det går att köpa endast den tävlingen från C-More eller om man måste signa upp sig för ett dyrt golfpaket?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Det blir ju ingen upptrampad ruff, så de som sprider mycket får det tuffare. Fortfarande antar jag att det är volontärer ute på banan så de bör ju hitta bollarna. Tror det blir svårt för de som presterar bäst under press. Typ Tiger, Koepka och de. Blir nog lätt att det känns som en träningsrunda och inte riktigt samma fokus.
Hcp: ~12
david.gustavsson
Inlägg: 20
Blev medlem: 01 jun 2017, 13:40
Ort: Malmö

Var riktigt fint att följa lite toppgolf igen! Lite synd på Norens söndag men var kul att följa honom som featured group under lördagen :)
Spelar golf i jeansshorts
HCP: 10,4
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jäklar vad biffig Bryson har blivit.
Och vilken längd från Tee! Hade han ett snitt på 330 yards ?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar