Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

hericson skrev: 19 maj 2021, 20:23Har för mig att jag hört att han vill få in en känsla för att slå ner på bollen.
Justin Rose gör en liknande grej men inte lika groteskt som Alex.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Såg riktigt bra för Stenson när man kollade resultatlistan igår eftermiddag sedan fick man scrolla så länge att jag trodde han dragit sig ur när rundan var färdigspelad med tre över par sista två hålen. Det är svårt in i vinden.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Phil, vilken hjälte! Imponerande att vinna PGA mästerskapet!
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 24 maj 2021, 06:21 Phil, vilken hjälte! Imponerande att vinna PGA mästerskapet!
Ja, kunde inte titta p.g.a lite för sen sändningstid men jag är så glad att han höll ihop det. Nu behöver han inte den där specialinbjudan till US Open längre som han fick. Visar ju att det med rätt träning, kost och mental träning går att konkurrera långt upp i åldern även om det kräver mer arbete. Och Phil har ju det viktigaste, motivationen.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hericson skrev:Phil, vilken hjälte! Imponerande att vinna PGA mästerskapet!
Jag vet inte vad som var mest imponerande, vinsten eller hans driver på 366 yards. 🥳


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 24 maj 2021, 06:43
hericson skrev:Phil, vilken hjälte! Imponerande att vinna PGA mästerskapet!
Jag vet inte vad som var mest imponerande, vinsten eller hans driver på 366 yards. 🥳


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
BBBBOMBS!

Såg att hans driverloft är någonstans 5,5°. Longdrive-specar!

Också märkt hur mycket erfarenhet spelar roll när det kommer till spel i vind. Tar lång tid att lära sig den delen av spelet. Upphöjda greener tror jag gynnade Phil något enormt också. Men han hade inte vunnit om det inte vore för han faktiskt slår riktigt långt!
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Phil var inte bäst på något vad jag kunde se, inte ens topp 10, efter att ha kollat SG för driving, off the tee, putting, approach osv för helgens tävling.
Enda topp 5 jag hittade var approach the green där han var 5:a.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 24 maj 2021, 14:33 Phil var inte bäst på något vad jag kunde se, inte ens topp 10, efter att ha kollat SG för driving, off the tee, putting, approach osv för helgens tävling.
Enda topp 5 jag hittade var approach the green där han var 5:a.
Approach to green var nog utan tvekan det absolut viktigaste denna gång med tanke på hur tuffa greener och greenområden var.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 24 maj 2021, 14:33 Phil var inte bäst på något vad jag kunde se, inte ens topp 10, efter att ha kollat SG för driving, off the tee, putting, approach osv för helgens tävling.
Enda topp 5 jag hittade var approach the green där han var 5:a.
Han var väl ganska bra på att undvika dubbel-bogeys? Blev en hel del sådana för många.

Var Alex Norén enda som lyckades spela en runda bogey-fri eller lyckades någon mer med den bedriften? Förstår inte hur man kan spela en hel runda utan en bogey... på en banan...
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59


Niklas skrev:Var Alex Norén enda som lyckades spela en runda bogey-fri eller lyckades någon mer med den bedriften? Förstår inte hur man kan spela en hel runda utan en bogey... på en banan...
Harry Higgs var bogeyfri sista rundan. Jag har ingen aning om det var fler.
/ HE
Skriv svar