Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Nu svär jag väl i kyrkan, men varför spelar Tiger PGA mästerskapen? Han haltar, ser ut att lida hela tiden och ser allmänt sur och tråkigt ut. Det är lika tråkigt att se honom i bild som Matt Kuchar.
/ HE
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hericson skrev: 21 maj 2022, 19:01 Nu svär jag väl i kyrkan, men varför spelar Tiger PGA mästerskapen? Han haltar, ser ut att lida hela tiden och ser allmänt sur och tråkigt ut. Det är lika tråkigt att se honom i bild som Matt Kuchar.
Med tanke på spelarna han spöar så har han spelet för att vinna. Att han har ont när han gör det är inget nytt för honom.
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

MaxP skrev: 22 maj 2022, 07:54
hericson skrev: 21 maj 2022, 19:01 Nu svär jag väl i kyrkan, men varför spelar Tiger PGA mästerskapen? Han haltar, ser ut att lida hela tiden och ser allmänt sur och tråkigt ut. Det är lika tråkigt att se honom i bild som Matt Kuchar.
Med tanke på spelarna han spöar så har han spelet för att vinna. Att han har ont när han gör det är inget nytt för honom.
Men nu har han gett upp och drar sig ur.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

KonsultTT skrev: 22 maj 2022, 10:10
MaxP skrev: 22 maj 2022, 07:54
hericson skrev: 21 maj 2022, 19:01 Nu svär jag väl i kyrkan, men varför spelar Tiger PGA mästerskapen? Han haltar, ser ut att lida hela tiden och ser allmänt sur och tråkigt ut. Det är lika tråkigt att se honom i bild som Matt Kuchar.
Med tanke på spelarna han spöar så har han spelet för att vinna. Att han har ont när han gör det är inget nytt för honom.
Men nu har han gett upp och drar sig ur.

/ TT
Det verkar som hans kropp orkar max en tävlingsrunda sen behöver han antagligen mer vila än vad det är mellan ronderna. Han bör nu vila fram till the Open. Finns verkligen ingen poäng att han plågar sig igenom någon USGA set-up iaf.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 23 maj 2022, 06:49
KonsultTT skrev: 22 maj 2022, 10:10
MaxP skrev: 22 maj 2022, 07:54

Med tanke på spelarna han spöar så har han spelet för att vinna. Att han har ont när han gör det är inget nytt för honom.
Men nu har han gett upp och drar sig ur.

/ TT
Det verkar som hans kropp orkar max en tävlingsrunda sen behöver han antagligen mer vila än vad det är mellan ronderna. Han bör nu vila fram till the Open. Finns verkligen ingen poäng att han plågar sig igenom någon USGA set-up iaf.
Sen får man väl inte vila för mycket, så att när man väl ska dra igång igen så pallar man inte. Det gäller väl att vänja sig vid att ha ganska långa dagar?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag missade merparten av gårdagens varv men det ska tydligen ha varit extremt bra golf med bl.a. Rosé som sköt 60.

Rory tar alltså en back to back i Kanada och visade upp ett riktigt bra wedgespel.
IMG_6224.JPG
IMG_6224.JPG (223.28 KiB) Visad 2077 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 13 jun 2022, 05:45 Jag missade merparten av gårdagens varv men det ska tydligen ha varit extremt bra golf med bl.a. Rosé som sköt 60.

Rory tar alltså en back to back i Kanada och visade upp ett riktigt bra wedgespel.

IMG_6224.JPG


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Och utan Harry Diamond på bagen... Han har väl haft den killen någon gång tidigare om jag förstod det rätt?

Jag tillhör dom som tror att Rory verkligen skulle kunna etablera sig i toppen vecka efter vecka om han hade en mer rutinerad caddie, även om HD säkert har del i den framgång som RM faktiskt uppnått. Men vill man bli no1 igen tror jag att caddien är en del att titta på.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 13 jun 2022, 12:02
JohanAdministratör skrev: 13 jun 2022, 05:45 Jag missade merparten av gårdagens varv men det ska tydligen ha varit extremt bra golf med bl.a. Rosé som sköt 60.

Rory tar alltså en back to back i Kanada och visade upp ett riktigt bra wedgespel.



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Och utan Harry Diamond på bagen... Han har väl haft den killen någon gång tidigare om jag förstod det rätt?

Jag tillhör dom som tror att Rory verkligen skulle kunna etablera sig i toppen vecka efter vecka om han hade en mer rutinerad caddie, även om HD säkert har del i den framgång som RM faktiskt uppnått. Men vill man bli no1 igen tror jag att caddien är en del att titta på.
Han har alltså till slut tagit en lektion för wedgarna. Äntligen. Var ju jobbigt när han var 20 meter från flaggan med mindre än 100 meter kvar gång på gång.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 13 jun 2022, 12:42
Han har alltså till slut tagit en lektion för wedgarna. Äntligen. Var ju jobbigt när han var 20 meter från flaggan med mindre än 100 meter kvar gång på gång.
Känns "lite" märkligt att en spelare av hans kaliber tar en lektion och att han inte haft koll på de statsen att det är där det brister.

Men det har man ju alltid vetat, att hans högsta nivå när det klickar är i den absoluta toppen, men det finns för många gånger som det INTE klickar. Ibland är det drivern som brister, andra gånger wegdespelet och till slut är det puttningen som det finns en del att önska mer av.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 15 jun 2022, 08:48
Niklas skrev: 13 jun 2022, 12:42
Han har alltså till slut tagit en lektion för wedgarna. Äntligen. Var ju jobbigt när han var 20 meter från flaggan med mindre än 100 meter kvar gång på gång.
Känns "lite" märkligt att en spelare av hans kaliber tar en lektion och att han inte haft koll på de statsen att det är där det brister.

Men det har man ju alltid vetat, att hans högsta nivå när det klickar är i den absoluta toppen, men det finns för många gånger som det INTE klickar. Ibland är det drivern som brister, andra gånger wegdespelet och till slut är det puttningen som det finns en del att önska mer av.
Ja, raljerade kanske lite väl men det stör för jag håller alltid på honom för jag tänker på hans högsta nivå. Men han är ju mänsklig. DJ jobbade så sjukt mcyket med sina wedgar för flera år sedan och fick ett lyft till sitt spel så jag hoppas att det är något sådant Rory gjort. Vet inte om han puttning är så dålig, egentligen bara det blir det när man är för långt från flaggan.
Hcp: ~12
Skriv svar