Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Nu är man lite trött men det var det värt för att se Matsuyama ta hem segern. Fram tills de sista hålen var hans scrambling helt makalös. Han har ju alltid slagit bra järn, men vissa chippar han slog igår hade jag nog bara väntat mig från Tiger Woods eller Jordan Spieth när de var som bäst. Bästa exemplet var väl hål 18 på lördagen. Helt galet. Kul för Japan, det kommer bli galet för honom nu.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KonsultTT skrev: 09 apr 2021, 10:10Vit kortärmad skjorta och slips, vit keps ala Bryson, gråa äppelknyckarbyxor ala Payne Stewart och svarta skor ?
Nästan vad som helst är bättre än det många spelare har på sig. Vem bestämde tex Nikes kläder i helgen. Tony såg ut som en tennisboll :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Gubbarna på Augusta kan väl i bästa fall beskrivas som konservativa träbockar men tar inte det här priset?
https://www.bunkered.co.uk/golf-news/ga ... ball-stunt

(Efter att den artikeln skrevs gick Augusta ut med att han inte längre är välkommen på klubben)

Samtidigt står pappa Gary där och ser ut som en PXG-clown och ingen bryr sig :lol:
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Sandstream skrev:Gubbarna på Augusta kan väl i bästa fall beskrivas som konservativa träbockar men tar inte det här priset?
https://www.bunkered.co.uk/golf-news/ga ... ball-stunt

(Efter att den artikeln skrevs gick Augusta ut med att han inte längre är välkommen på klubben)

Samtidigt står pappa Gary där och ser ut som en PXG-clown och ingen bryr sig Bild
Ligger väl helt i Augustas linje att porta honom. Får man inte springa eller ringa på området, sälja prylar vidare från shoppen osv så ska man väl inte få höra smygreklam vid ett sådant tillfälle.
Vad har det varit för schismer tidigare med sonen, kan inte detta? Och varför är den andra sonen inte sams med familjen?
/ HE
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

hericson skrev: 13 apr 2021, 12:17Ligger väl helt i Augustas linje att porta honom. Får man inte springa eller ringa på området, sälja prylar vidare från shoppen osv så ska man väl inte få höra smygreklam vid ett sådant tillfälle.
Vad har det varit för schismer tidigare med sonen, kan inte detta? Och varför är den andra sonen inte sams med familjen?
Känner inte till historien till brytningen mellan sonen och familjen. Gary själv har ju en inte alltför smickrande historia med regimen i Sydafrika.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Fanns väl ingen spänning i helgens tävling, men intressant att en del gamla spelare som vaknar till liv så sent i karriären. Nu Stewart Cink och tidigare Westwood. Man kanske inte ska ge upp på Stenson än.

Tycker banan Harbour Town ser fin ut. Där hade man gärna spelat, men kommer nog aldrig befinna mig i närområdet.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Måste ändå rekommendera veckans tävling Zurich Classic för det är roligare att titta på lagtävlingar än vanliga slagspelstävlingar. Ryan Moore med Jon Rahm är med i featured group tillsammans med Henrik Stenson i lag med Justin Rose. Båda lagen slutade på sju under vilket gör att de är helt ok med. Tror lag Stenson-Rose tjänar mer idag när det är Foursome så de kanske klättrar.

Men formen ser ändå ut att peka uppåt för Stenson nu när han hittade en gammal diablo-spoon i garaget.

Jon Rahm är visserligen världstrea men han har, enligt mig, tourens fulaste sving, ryckig, kort och oharmonisk. Trodde han var så bra pga närspel med den svingen men nej, det är tee-to-green som han är bäst i. Gäller att hitta det som fungerar för en själv antar jag.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tycker också veckans tävling är lite extra kul att se. Bra spelform för tv.

Sen har jag varit där och spelat vilket gör det extra kul.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag älskar par-/lagtävlingar. Både att titta på och spela själv. I Zurich classic har det ju dessutom gått bra för alla svenskar hittills. Ska bli kul att följa under helgen.
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Lite trist att Rose/Stenson inte spelade bättre under tredjerundan. Hade de haft ett "normalt" bästboll-resultat hade de kanske varit med i toppen igår med tanke på hur starka de är i foursome. Ändå skönt att se några av Stensons långa järn som man vant sig vid på senare år.
Hcp: ~12
Skriv svar