Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 09 apr 2021, 09:08Överlag tycker jag både Nike och Adidas har riktigt fula kläder i år. Är man 80-talist och hade dessa fula färger när man växte upp på 90-talet går det inte att gilla.

Jag önskar nästan att Augusta National hade en klädkod som Wimbledon har. Behöver ju inte vara helvitt, men något som håller anskrämliga färger och mönster borta. Bara på Augusta jag tycker så, alla andra tävlingar kan de ha vad de vill på sig. Måste vara något med den konservativa klubben som gör att jag känner så för det är ganska dumt.
Håller med! Köper nästan enbart enfärgade kläder nuförtiden. Ibland undrar man om det är någon övervintrad designer i 70-års åldern som bestämmer.
För bara något år sedan var det en massa hemska 70-tals mönster på tröjorna.

En klädkod på Augusta vore bra. BKs keps i går fick det att vända sig i magen.
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Sandstream skrev: 09 apr 2021, 09:15
Niklas skrev: 09 apr 2021, 09:08Överlag tycker jag både Nike och Adidas har riktigt fula kläder i år. Är man 80-talist och hade dessa fula färger när man växte upp på 90-talet går det inte att gilla.

Jag önskar nästan att Augusta National hade en klädkod som Wimbledon har. Behöver ju inte vara helvitt, men något som håller anskrämliga färger och mönster borta. Bara på Augusta jag tycker så, alla andra tävlingar kan de ha vad de vill på sig. Måste vara något med den konservativa klubben som gör att jag känner så för det är ganska dumt.
Håller med! Köper nästan enbart enfärgade kläder nuförtiden. Ibland undrar man om det är någon övervintrad designer i 70-års åldern som bestämmer.
För bara något år sedan var det en massa hemska 70-tals mönster på tröjorna.

En klädkod på Augusta vore bra. BKs keps i går fick det att vända sig i magen.
Vit kortärmad skjorta och slips, vit keps ala Bryson, gråa äppelknyckarbyxor ala Payne Stewart och svarta skor ?

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Nån som vet vilken kanal som sänder just nu? Cmore börjar sända 17 men tänkte på amerikanska eller brittiska kanaler? Golf channel och skysport visar inte några bilder från spelet på banan ni utan enbart från Rangen.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

robin.palmkvist skrev: 09 apr 2021, 14:04 Nån som vet vilken kanal som sänder just nu? Cmore börjar sända 17 men tänkte på amerikanska eller brittiska kanaler? Golf channel och skysport visar inte några bilder från spelet på banan ni utan enbart från Rangen.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Masters.com

Du kan skapa din egen sändning med favoritspelare, ledare och bra slag. Gratis. Som en bonus slipper man kommentatorer som säger självklarheter eller yrar om irrelevanta saker. Bara fågelkvitter och slag men någon enstaka applåd. Enda som hade gjort det perfekt är stöd för chromecast, men jag tänker koppla datorn till TV:n så kan man växla mellan det och Cmore. På det sättet får man faktiskt se Stensons slag vilket inte förekommer i huvudsändningen i någon större utsträckning.

Det är faktiskt helt otroligt hur bra det och gratis.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

KonsultTT skrev:
Vit kortärmad skjorta och slips, vit keps ala Bryson, gråa äppelknyckarbyxor ala Payne Stewart och svarta skor ?

/ TT
Kortärmad skjorta oavsett färg borde det vara böter på. Jag hade gillat Bryson om det inte vore för det stilistiska förfallet.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Vad säger ni om Mickelsons bag, eller framför allt blommorna på den? Inget som föll mig i smaken i alla fall.
/ HE
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Niklas skrev:
robin.palmkvist skrev: 09 apr 2021, 14:04 Nån som vet vilken kanal som sänder just nu? Cmore börjar sända 17 men tänkte på amerikanska eller brittiska kanaler? Golf channel och skysport visar inte några bilder från spelet på banan ni utan enbart från Rangen.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Masters.com

Du kan skapa din egen sändning med favoritspelare, ledare och bra slag. Gratis. Som en bonus slipper man kommentatorer som säger självklarheter eller yrar om irrelevanta saker. Bara fågelkvitter och slag men någon enstaka applåd. Enda som hade gjort det perfekt är stöd för chromecast, men jag tänker koppla datorn till TV:n så kan man växla mellan det och Cmore. På det sättet får man faktiskt se Stensons slag vilket inte förekommer i huvudsändningen i någon större utsträckning.

Det är faktiskt helt otroligt hur bra det och gratis.
Najs! Det ska jag kolla in i morgon!

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Användarens profilbild
Jinx
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 nov 2020, 19:53

hericson skrev:Vad säger ni om Mickelsons bag, eller framför allt blommorna på den? Inget som föll mig i smaken i alla fall.
Smaken är som.... den bagen skulle kunna få mig att sälja alla mina klubbor och börja spela Callaway :)



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Vilken tid kan det tänkas vara över? Jag har sett tidigare dagar att en kvällssändning börjar vid 22, men inte varit kvar hela sändningen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Pkgolf skrev: 11 apr 2021, 12:29 Vilken tid kan det tänkas vara över? Jag har sett tidigare dagar att en kvällssändning börjar vid 22, men inte varit kvar hela sändningen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ledarbollen går ut 20:40 svensk tid, (Stenson 19:30) så är väl slut någon gång efter midnatt.
Jag har tittat via den här länken som är i särklass bäst utan reklam eller töntiga kommentatorer och som prioriterar dina favoritmarkerade spelare: https://www.masters.com/en_US/mygroup/index.html

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Skriv svar