Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Niklas skrev:Justin Thomas spelade verkligen mycket bättre än de andra igår. Såg ut som han var den enda som hade full kontroll på sin bollflykt. Häftiga låga draws han slog på 16 och 18.
Ja de slagen var riktig golfporr!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev:Justin Thomas spelade verkligen mycket bättre än de andra igår. Såg ut som han var den enda som hade full kontroll på sin bollflykt. Häftiga låga draws han slog på 16 och 18.
Ja 16 var underbart men på 18 hade han bara tur och kom undan med en rejäl rephook. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 15 mar 2021, 08:29
Niklas skrev:Justin Thomas spelade verkligen mycket bättre än de andra igår. Såg ut som han var den enda som hade full kontroll på sin bollflykt. Häftiga låga draws han slog på 16 och 18.
Ja 16 var underbart men på 18 hade han bara tur och kom undan med en rejäl rephook. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Han skulle haft ett bättre pokerface :lol: .
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Bryson och Westwoods utslag på 4:an var som en vanlig lördag på valfri svensk bana när medelhandikapparna teear upp! :lol:

Tror aldrig jag sett två så usla slag från samma boll direkt efter varandra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Ytterligare en kollaps av Stenson. Någon som ser vad som är fel? Hade han varit skadad hade han inte spelat flera veckor i rad utan det måste vara något grundläggande fel i svingen? Jag tycker väl den ser lite flackare ut i baksvingen än vanligt, men jag är ingen svingexpert.

Han har ju haft sina rejäla formsvackor tidigare och i år har endast klarat en enda kvalgräns (som var på europatouren). Han vann på Bahamas 2019 och sedan dess har han spelat dåligt egentligen. Jag vet att det var två förändringar han gjorde i början av 2020 utrustningsmässigt. Hans legendariska spoon gick i pension och han bytte skosponsor till Ecco.

Nu har jag sett att han inte kan slå med sina järnklubbor heller så tror inte det är ny trätrea som är problemet. Jag minns att jag läste att när Shubankar Sharma kom från ingenstans och helt plötsligt vann två gånger på europatouren fick han en ny skosponsor och sedan försvann han från radarn. Läste en intervju med Sharma förra året där han förklarade att hela hans bollträff hade påverkats av skorna och då försökte fixa svingen vilket ledde till ännu mera problem. Var något med höjden på sulan. Låter löjligt, men när det handlar om små marginaler så är det kanske en poäng.

Era teorier?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Skönt att se Stenson spotta upp sig sista hålen, nu är han ju inte sist i tävlingen...
/ HE
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 19 mar 2021, 07:36 Ytterligare en kollaps av Stenson. Någon som ser vad som är fel? Hade han varit skadad hade han inte spelat flera veckor i rad utan det måste vara något grundläggande fel i svingen? Jag tycker väl den ser lite flackare ut i baksvingen än vanligt, men jag är ingen svingexpert.

Han har ju haft sina rejäla formsvackor tidigare och i år har endast klarat en enda kvalgräns (som var på europatouren). Han vann på Bahamas 2019 och sedan dess har han spelat dåligt egentligen. Jag vet att det var två förändringar han gjorde i början av 2020 utrustningsmässigt. Hans legendariska spoon gick i pension och han bytte skosponsor till Ecco.

Nu har jag sett att han inte kan slå med sina järnklubbor heller så tror inte det är ny trätrea som är problemet. Jag minns att jag läste att när Shubankar Sharma kom från ingenstans och helt plötsligt vann två gånger på europatouren fick han en ny skosponsor och sedan försvann han från radarn. Läste en intervju med Sharma förra året där han förklarade att hela hans bollträff hade påverkats av skorna och då försökte fixa svingen vilket ledde till ännu mera problem. Var något med höjden på sulan. Låter löjligt, men när det handlar om små marginaler så är det kanske en poäng.

Era teorier?
Han säger själv att han arbetar med en långsiktig förändring just nu. Troligen som ett resultat av dippen han varit i. Just nu verkar det leda till en dubbelmiss av olika anledningar. Det är ett work in progress helt enkelt och kanske det viktigaste du missar i texten ovan är att han spelade väldigt lite under hela 2020 jämfört med många andra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 19 mar 2021, 08:16
Niklas skrev: 19 mar 2021, 07:36 Ytterligare en kollaps av Stenson. Någon som ser vad som är fel? Hade han varit skadad hade han inte spelat flera veckor i rad utan det måste vara något grundläggande fel i svingen? Jag tycker väl den ser lite flackare ut i baksvingen än vanligt, men jag är ingen svingexpert.

Han har ju haft sina rejäla formsvackor tidigare och i år har endast klarat en enda kvalgräns (som var på europatouren). Han vann på Bahamas 2019 och sedan dess har han spelat dåligt egentligen. Jag vet att det var två förändringar han gjorde i början av 2020 utrustningsmässigt. Hans legendariska spoon gick i pension och han bytte skosponsor till Ecco.

Nu har jag sett att han inte kan slå med sina järnklubbor heller så tror inte det är ny trätrea som är problemet. Jag minns att jag läste att när Shubankar Sharma kom från ingenstans och helt plötsligt vann två gånger på europatouren fick han en ny skosponsor och sedan försvann han från radarn. Läste en intervju med Sharma förra året där han förklarade att hela hans bollträff hade påverkats av skorna och då försökte fixa svingen vilket ledde till ännu mera problem. Var något med höjden på sulan. Låter löjligt, men när det handlar om små marginaler så är det kanske en poäng.

Era teorier?
Han säger själv att han arbetar med en långsiktig förändring just nu. Troligen som ett resultat av dippen han varit i. Just nu verkar det leda till en dubbelmiss av olika anledningar. Det är ett work in progress helt enkelt och kanske det viktigaste du missar i texten ovan är att han spelade väldigt lite under hela 2020 jämfört med många andra.
Nej, han spelade verkligen inte mycket golf. Han jobbade med banor, solglasögon och poddar istället. Jag tycker nog enda som gjorde något vettigt av uppehållet var Bryson som gjorde en Johaug.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Ska man som proffs tappa så mycket under ett längre uppehåll? Och därefter försöka lägga om svingen på karriärens höst? Varför inte bara försöka hitta tillbaka?
Men vad vet jag? Jag är varken Stenson eller proffs.
/ HE
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

hericson skrev: 19 mar 2021, 15:26 Ska man som proffs tappa så mycket under ett längre uppehåll? Och därefter försöka lägga om svingen på karriärens höst? Varför inte bara försöka hitta tillbaka?
Men vad vet jag? Jag är varken Stenson eller proffs.
Att lägga om svingen kan vara en nödvändighet för att undvika skador. Om jag inte minns fel hade han väl pajat ett revben i skidbacken under vintern dessutom
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar