Ryder Cup Paris 2018

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

MaxP skrev: 28 sep 2018, 09:51 Imponerande start av Europa än så länge!
Just nu ser det inte så imponerande ut... :cry:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Om Rahm och Rose tappar sin match på 18 känns det redan mörkt. Fascinerande hur Koepka och Finau lyckats hänga med...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

3-0 de första tre matcherna.
Skönt att vi har Fleetwood och Molinari som åtminstone tar en halva, antagligen en hel.
puttelinden
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 apr 2017, 15:01

puttelinden skrev:
JohanAdministratör skrev:Det svider lite i hjärtat men jag bettade 4x USA för morgondagens bästboll...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
1-3 efter morgonen/förmiddagen. Tror Fleetwood och Molinari vinner sin. Helt övertygad


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Enkelt bet


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

En komplett sweep trodde jag inte under eftermiddagen. Imponerande lagspel från Europa och och Björn tog några konstiga coachbeslut på förmiddagen tror jag Furyk gjorde detsamma på eftermiddagen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

McIlroy var sämst idag men gjorde dagens bästa slag. Inspelet från vattenhindret efter Poulters utslag var galet.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Så någon som vill tänka över att Garcia var ett dåligt val? Han har bevisat sitt värde än så länge


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Garcia imponerar och Europa imponerar.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

StefanL skrev: 29 sep 2018, 09:28 Så någon som vill tänka över att Garcia var ett dåligt val? Han har bevisat sitt värde än så länge Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svårt att säga att han var ett dåligt val med tanke på hur han spelat. Dock var det ju ett mycket stort frågetecken med valet. Fast om han spelat riktigt dåligt igår skulle han nog inte fått fortsätta spela idag tänker jag.

Samtidigt kan man ju undra om han förtjänade att vara med som spelare, den vars plats Garcia tog kanske skulle spelat minst lika bra och dessutom varit något för framtiden?

Dock tycker jag helt klart Garcia visat att han varit väl värd valet från kaptenen.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Intressanta diskussioner i amerikanska medier efter två första dagarna. ”Banan är uppställd för Européerna” vilket iuförsig stämmer. Men för att citera Michael Hebron ”Varför ska vi inte erkänna att våra spelare blivit totalt utspelade under två dagar?”. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar