Scandinavian Mixed

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag såg inte en minut tyvärr..



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Första gången på länge det var intressant att se en tävling för oss svenskar när Carro var i ledning efter 3 dagar. Synd att det inte höll ihop sista dagen.

Problemet i denna tävling var att LET är oerhört svagt sett till världsranking och sen ligger tävlingen veckan efter US Open för damerna vilket kanske påverkade något.

Jag gillade inte banan på TV. Alldeles för breda fairways vilket blir löjligt från damerna tee. Men det är klart, de var körda om de hamnade ute i tjockruffen. Om det är en bana som bygger mycket på små onduleringar fungerar det sällan bra på TV. Vi har ändå bara en 2D-bild. Något vatten som var i spel från herrarna tee men inte alls för damerna.

Jag hade hellre sett en smalare bana med normal ruff. Tror det kanske blivit jämnare mellan damer och herrar då. Damerna hade varit mer i fairway då jämfört med killarna (räcker att se en tävling med damgolf för att se att de är mitt i fairway hela tiden). Då jämnas det ut av att damerna har betydligt mindre spinn i bollen. Vallda hade för hårda underlag där spinn var för utslagsgivande.

Stenson såg stressad varje gång på tee. Brukar inte vara så bra om det är ser ut som spelaren tar i. Hans tempo var helt klart off. Han pratar om en massa tekniska detaljer om var klubban hamnar och saker. Jag ser bara en väldigt stressad sving. Ond cirkel kanske. Han körde European Tours utmaning mot Annika att landa på en green med alla klubbor. Inga problem alls för honom utan press.

Mina åsiker efter haft på tv6 några timmar torsdag-lördag. Söndag spelade jag själv golf och såg inget.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev:Jag såg inte en minut tyvärr..



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Du som skulle försöka se så mycket som möjligt enligt en annan tråd... Bild
/ HE
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Såg inte ett enda slag från tävlingen då konceptet för mig är helt ointressant.

Ska man tro arrangören, Henrik, Annika och svensk golfmedia var det en formidabel succé :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Såg inte ett enda slag från tävlingen då konceptet för mig är helt ointressant.

Ska man tro arrangören, Henrik, Annika och svensk golfmedia var det en formidabel succé :roll:
Jag skulle hålla med om att det var mer åt succéhållet än något annat.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 18 jun 2021, 17:12Jag skulle hålla med om att det var mer åt succéhållet än något annat.
Det beror ju på hur man definierar "succé".
Att det var "stort" bland svenska golfjournalister håller jag med om men övriga Europa och världen verkade in bry sig nämnvärt.

Som jag tror jag skrev tidigare var det ingen av mina kompisar som pratade om det mer än att de visste att tävlingen spelades.
Iarwain
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 aug 2014, 14:10

Jag hade förmånen att vara där på plats och jag fick uppfattningen att spelarna gillade formatet.
Skriv svar