Scandinavian Mixed

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 17 okt 2019, 10:05Tror absolut kvinnliga spelar roll och speciellt i resultat när tävlingen väl är genomförd. Tror LPGA får mer respekt utav att ha med topp spelare som Jin Young Ko och Alexi Thompson än Att ex Paige Spiranac och Carly Booth ställer upp i tävlingen. även om jag tror dom två sistnämnda lockar publik men frågan är om det är rätt publik. Jag misstänker däremot att man kanske kommer vilja göra det till ett reklamjippo för kvinnor och då satsar på sociala medier.
90-95% av Sveriges golfare, dvs den tilltänkta publiken, har ingen om vilka dessa kvinnor är.
Henrik och Alex däremot vet nästan alla vilka de är.

Vill man vara lite elak, och det vill man ibland, så åker tjejerna snålskjuts på killarna i den här typen av tävlingar.
I princip ingen kommer för att se tjejerna och de kommer inte att få mer publik efter tävlingen.

BTW: Carly Booth har vunnit 3 gånger på LET, senaste var i augusti i år, så hon skulle nog inte gilla att du klumpar ihop henne med Paige ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 17 okt 2019, 10:05Tror absolut kvinnliga spelar roll och speciellt i resultat när tävlingen väl är genomförd. Tror LPGA får mer respekt utav att ha med topp spelare som Jin Young Ko och Alexi Thompson än Att ex Paige Spiranac och Carly Booth ställer upp i tävlingen. även om jag tror dom två sistnämnda lockar publik men frågan är om det är rätt publik. Jag misstänker däremot att man kanske kommer vilja göra det till ett reklamjippo för kvinnor och då satsar på sociala medier.
90-95% av Sveriges golfare, dvs den tilltänkta publiken, har ingen om vilka dessa kvinnor är.
Henrik och Alex däremot vet nästan alla vilka de är.

Vill man vara lite elak, och det vill man ibland, så åker tjejerna snålskjuts på killarna i den här typen av tävlingar.
I princip ingen kommer för att se tjejerna och de kommer inte att få mer publik efter tävlingen.

BTW: Carly Booth har vunnit 3 gånger på LET, senaste var i augusti i år, så hon skulle nog inte gilla att du klumpar ihop henne med Paige ;)

Nja lite olika publik kommer det ge men samtidigt är det kanske inte publik man vill uppnå heller utan att tjejgolfen skall synas. Och då lär det blir bättre i slutändan med kvinnor som representerar deras högsta nivå än något annat.


Och ja Carly är en bra golfare emellanåt men fortfarande mer en sociala medier sensation än golfspelare (mer inbjudningar för att visa upp sig än tävlingar) precis som Paige som verkligen har blivit ansiktet utåt för ”golf”
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 17 okt 2019, 11:06Nja lite olika publik kommer det ge men samtidigt är det kanske inte publik man vill uppnå heller utan att tjejgolfen skall synas. Och då lär det blir bättre i slutändan med kvinnor som representerar deras högsta nivå än något annat.
Men det där har man ju försökt med tidigare både inom fotbollen och hockeyn utan att lyckas.

Många damsporter får, om man ska vara krass, oproportionerligt mycket exponering, framförallt av SVT men de får inte mer publik för det.
Fotbollsdamerna får sina landskamper direktsända med hundratusentals tittare men lik förbannat är det ingen som går och tittar på damallsvenskan.

Visst, de kommer att få mer publik i samband med mixed-tävlingen men sen kommer de vara lika lite folk som vanligt på deras tävlingar.
Orsaken är lika enkel som självklar: Produkten är för dålig.
Vad ska jag imponeras av när snittet på LGPA-touren med drivern är knappt 200 meter i carry?
Jag har kompisar i 50-års åldern som flyger bollen 40-50 meter längre och dem ser jag varje helg.

Tjejerna måste skapa något eget om det ska hålla i längden.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Nu är det klart att tävlingen spelas på Vallda 2021.
https://www.europeantour.com/european-t ... ntry-club/
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 15 sep 2020, 09:36 Nu är det klart att tävlingen spelas på Vallda 2021.
https://www.europeantour.com/european-t ... ntry-club/
Väldigt kul att Vallda kanske äntligen kommer att nämnas på riktigt bland de bästa banorna i Sverige, känns som att den fortfarande är ganska okänd bland allmänheten. Måste verkligen ta mig dit och spela!
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

joakim.pekkari skrev: 15 sep 2020, 09:59Väldigt kul att Vallda kanske äntligen kommer att nämnas på riktigt bland de bästa banorna i Sverige, känns som att den fortfarande är ganska okänd bland allmänheten. Måste verkligen ta mig dit och spela!
Själv är jag mest glad för att vi "slipper" tävlingen. Sånt jäkla bök och stök 1-2 månader innan och sen stängt i en dryg vecka.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 14 okt 2019, 12:25 Det här är både lite roligt och lite tråkigt..
Vad tycker du?

#Repost @scandinavianmixed
・・・
Introducerar…Scandinavian Mixed. En ny tävling på @europeantour och @letgolf där @henrikstenson och @annikas59 står som värdar för tävlingen.
.
78 herrar, 78 damer 🏌️‍♂️🏌🏼‍♀️
En Trofé Bild
En Golfbana Bild
.
Klicka in dig på vår Bio för intresseanmälan av biljetter samt mer information #scandinavianmixed


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tror att det finns en stor risk för flopp... Däremot samtidig tävling på samma bana med skilda startfält, det är bättre.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 16 sep 2020, 09:42 Tror att det finns en stor risk för flopp... Däremot samtidig tävling på samma bana med skilda startfält, det är bättre.
Hade varit en mycket bättre lösning.
På samma villkor har ju damerna inte en chans mot herrarna så en vinst blir urvattnad.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 17 sep 2020, 08:48
långryggen skrev: 16 sep 2020, 09:42 Tror att det finns en stor risk för flopp... Däremot samtidig tävling på samma bana med skilda startfält, det är bättre.
Hade varit en mycket bättre lösning.
På samma villkor har ju damerna inte en chans mot herrarna så en vinst blir urvattnad.
Ja pratar man lite längd på banan så bör det bli så. Skulle de däremot spela en BETYDLIGT kortare bana, så att de har ungefär motsvarande klubbor på inspelet, ja då kan det väl vara en viss poäng.
Jag tror tyvärr på "flopp"...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
FreF
Inlägg: 49
Blev medlem: 04 maj 2020, 19:55

Då var det måndag efter mixed...


Hur låter er dom? Jag tror på konceptet, men det behöver lite tweaks! Damerna är på LET är tyvärr lite för anonyma för att det skall kittla redan nu, gäller iofs stora delar av ET också.

Tänk att få se detta på PGA och LPGA!

Sen tycker jag tyvärr att banan var rätt tråkig ur tv-synpunkt. Jag kan inte säga varför, men det lyfte aldrig riktigt för mig. Avsaknad av publik är säkert en orsak.

Tycker även att det är tråkigt att titta på när varenda boll i princip har eagle-puttar på varje femma. Men det är högst personligt. Men jag tror formatet hade gynnats av en lite svårare uppsatt bana, även om vinden gjorde sitt lördag-söndag.

Vad tyckte övriga?
Skriv svar