Masters 2020 - No go?

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Corona-viruset fortsätter att sprida sig runt om i världen och med det försöker alla länder göra vad de kan för att stoppa spridningen. I natt gick President Trump ut med ett 30 dagars långt resestopp till USA från Europa (bortsett Storbritannien) med effekt (om jag förstått det rätt) från och med 13/3. Detta innebär att tills dagen efter Masters-söndagen får inte personer som flyger från eller har vistats i ett Europeiskt land inom 14 dagar från avresa komma in i USA. Ett beslut som har enorma effekter för många människor runt om i världen såklart.

Men för oss som golffans blir jag orolig för Masters. En stor del av spelarna som vi verkligen vill se i Masters kommer vara tvungen att verkligen planera om sina närmaste veckor om de överhuvudtaget ska få komma in i landet. Många av dem är såklart redan i USA men kanske hade en hemresa eller annat planerats? Lägg därtill en stor risk för att större samlingar kommer att förbjudas - NBA sköt bland annat upp sin säsong med start idag av den anledningen. Frågan blir då - kommer Masters 2020 att genomföras? Vad jag har förstått säger rykten på den amerikanska sidan att de tittar på just den möjligheten på Augusta just nu.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

MaxP skrev:Corona-viruset fortsätter att sprida sig runt om i världen och med det försöker alla länder göra vad de kan för att stoppa spridningen. I natt gick President Trump ut med ett 30 dagars långt resestopp till USA från Europa (bortsett Storbritannien) med effekt (om jag förstått det rätt) från och med 13/3. Detta innebär att tills dagen efter Masters-söndagen får inte personer som flyger från eller har vistats i ett Europeiskt land inom 14 dagar från avresa komma in i USA. Ett beslut som har enorma effekter för många människor runt om i världen såklart.

Men för oss som golffans blir jag orolig för Masters. En stor del av spelarna som vi verkligen vill se i Masters kommer vara tvungen att verkligen planera om sina närmaste veckor om de överhuvudtaget ska få komma in i landet. Många av dem är såklart redan i USA men kanske hade en hemresa eller annat planerats? Lägg därtill en stor risk för att större samlingar kommer att förbjudas - NBA sköt bland annat upp sin säsong med start idag av den anledningen. Frågan blir då - kommer Masters 2020 att genomföras? Vad jag har förstått säger rykten på den amerikanska sidan att de tittar på just den möjligheten på Augusta just nu.
Om det genomförs blir det definitivt utan publik, känns dock mer sannolikt att det ställs in...

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det blir väl inställt nu när PGA också ställer in allt. Vore konstigt av Augusta annars.
Hcp: ~12
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Helt sjukt. Inte så svårt att hålla 1m avstånd på en golfbana. Förstår att de kör utan publik men detta är ju idioti!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Rykten säger att Masters blir av men utan publik. Tänk vilka mäktiga personer och vilka plånböcker de har som är medlemmar där.

De ska kunna garantera säkerheten.
Alla spelare flygs in privat, alla som jobbar med service testas osv.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 13 mar 2020, 09:02 Rykten säger att Masters blir av men utan publik. Tänk vilka mäktiga personer och vilka plånböcker de har som är medlemmar där.

De ska kunna garantera säkerheten.
Alla spelare flygs in privat, alla som jobbar med service testas osv.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag har hört samma rykten och blir förvånad om inte detta genomförs. Men man ska aldrig säga aldrig.

Jag diskuterade detta med en golfare igår, golfen är ju trots allt unik på det sättet att publiken inte påverkar spelet lika mycket (som jag tror) sker i en exempelvis hockey- eller fotbollsmatch. Så att genomföra Masters utan publik kan ju bli en helny upplevelse, vem vet, kanske uppskattar man det som tittare ännu mer?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Där damp den nyheten ned.
https://www.pgatour.com/news/2020/03/13 ... ament.html

Club chairman Fred Ridley says he hopes postponing the event puts Augusta National in the best position to host the Masters and its other two events at some later date.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 13 mar 2020, 15:25 Där damp den nyheten ned.
https://www.pgatour.com/news/2020/03/13 ... ament.html

Club chairman Fred Ridley says he hopes postponing the event puts Augusta National in the best position to host the Masters and its other two events at some later date.
Tråkigt men fullt logiskt i läget som det är.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu när det är en no-go.

Vilken version av Masters är er favorit? Måste få inspo att Youtube:a...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 01 apr 2020, 08:23 Nu när det är en no-go.

Vilken version av Masters är er favorit? Måste få inspo att Youtube:a...
1997 är ju en klassiker. 2005 också. På senare tid gillar jag 2015. Det finns ju många sistarundor att plöja på Matser officiella Youtube-kanal.
Hcp: ~12
Skriv svar