Women's British Open 2020

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:
stevvee skrev:
Paradispetter skrev:
Damgolfen saknar ju tyvärr profiler, att se en drillad/skolad asiat spela golf är ju som att se målarfärg torka.. robotar utan känslor.

Vart finns Reed, Bryson, Koepka & kola-Dustin i damgolfen?
Ja nej profiler saknas. Men jag kan bara Annika Sörenstam som någon större profil inom damgolfen.

Skall ge majorn ett försök men annars upplever jag damgolfen som att kika på final i KM, jävligt bra golfare med ännu bättre puttning. Men fortfarande inget spektakulärt eller ”wow vilken jäkla sving”

Fan snackar du om Stefan, vinner man KM är man KUNG!

Skoja, Reed finns visst i damgolfen:

https://twitter.com/yeti2319/status/129 ... 35648?s=21
Pffft bara för att du klarar av det !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Tycker mest det är kul att titta när det finns svensk-chanser. Finns ju inte direkt något hopp till de svenska herrarna när de spelar majors. Tycker även kommenterat är mycket bättre nu än det var under PGA championship som var uselt. Nu pratar de faktiskt om det som händer på skärmen.

Men visst saknas profiler. De svenska spelarna är lika trista som de koreanska. Behövs väl någon extrovert amerikanska som slår igenom ordentligt. Undrar om de koreanska herrarna skulle dominera golfen lika mycket som damgolfen om de slapp sin militärtjänstgöring. Skrämmande tanke. De är ju löjligt bra när de kommer på PGA-touren.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:Tycker mest det är kul att titta när det finns svensk-chanser. Finns ju inte direkt något hopp till de svenska herrarna när de spelar majors. Tycker även kommenterat är mycket bättre nu än det var under PGA championship som var uselt. Nu pratar de faktiskt om det som händer på skärmen.

Men visst saknas profiler. De svenska spelarna är lika trista som de koreanska. Behövs väl någon extrovert amerikanska som slår igenom ordentligt. Undrar om de koreanska herrarna skulle dominera golfen lika mycket som damgolfen om de slapp sin militärtjänstgöring. Skrämmande tanke. De är ju löjligt bra när de kommer på PGA-touren.
Han tyvärr bara titta en snabbis och det var väldigt mycket fokus på puttning. Han inte se mycket slag tyvärr.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev: 21 aug 2020, 11:10Damgolfen saknar ju tyvärr profiler, att se en drillad/skolad asiat spela golf är ju som att se målarfärg torka.. robotar utan känslor. Vart finns Reed, Bryson, Koepka & kola-Dustin i damgolfen?
Instämmer!

Känner inte till så många andra än de svenska tjejerna och de verkar alla ha gått i Sörenstam-skolan.
En intervju och man letar efter rakblad och blodförtunnande.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 20 aug 2020, 19:32Hur tänker du med att ändra villkoren ? Typ annan utrustning ?

När det gäller damgolfen så saknar jag det där lilla extra. Herrarna har ju oftast spektakulära slag,häftiga wedgar osv. Jag har tittat extremt lite på damgolf men när jag tittat har jag just saknat den där wow känslan.
Det där mer utrustning/förutsättningar var nog lite mer generellt. Varför ska tex fotbollstjejer spela på fullstor plan med 11-manna mål? 7-manna och mindre plan hade kanske gjort det roligare att titta på.

Men som flera nämnt är damgolf sövande då ingen sticker ut det minsta och de verkar vara nöjda med par = trist.
Kanske behövs någon med lite karisma som kommer in och dominerar så att de andra lyfter sig.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Håller med om att det saknas profiler, typ Christina Kim. Tror inte att asiaterna kommer få fram någon.
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Svenskt i toppen efter två dagar! Då finns det ju faktiskt en anledning att följa fortsättningen om man har möjlighet.
/ HE
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Jag tycker det är skitkul att kolla på proffs som kämpar sig runt Troon i 4-5 klubbors motvind, oavsett tjejer eller killar. Det är inte många spelare på planeten som inte skulle vara nöjda med par i en major under de förhållandena.
Vilka slag man tycker är spektakulära verkar skilja oss åt. Tur att det finns något för alla!

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Läste att Nelly Korda på första hålen slog driven ca 170 m i motvinden. Hennes stat på LPGA är nästan 250 m, dvs 80 m kortare. Det är ju imponerande att någon överhuvudtaget kan gå på par i dessa förhållanden.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det var tråkigt att Dani tappade så mycket på lördagen. Jag slutade titta när hon hade gjort tre bogeys i rad. Blev lite för irriterad... Hur kunde hon spela bättre i regn och vind på fredagen? Kanske tog alla krafter.
Hcp: ~12
Skriv svar