Vilken streamingtjänst rekommenderar ni?

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 07 jan 2021, 00:29 Funkar Golf TV i Sverige? Det jag hittar på nätet, så ska den inte funka förrän 2022.
Det första jag får upp när jag googlar "golftv sverige" är Appstore och en svensk användare som 2019 skriver att det fungerar utmärkt i Sverige.

Ladda hem och testa!
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev: 07 jan 2021, 09:22 Det första jag får upp när jag googlar "golftv sverige" är Appstore och en svensk användare som 2019 skriver att det fungerar utmärkt i Sverige.

Ladda hem och testa!
Ja, jag får väl göra det.
Enligt deras hemsida (som jag kämpar med) ska det funka i Sverige. https://content.golf.tv/

Hittade efter mycket efterforskningar även vad det kostar. Även om det är något förvirrat...
Live: 79 kr/mån eller 695 kr/år
Pro: 115 kr/mån eller 1049 kr/år
Dock svårt att förstå vad som skilljer Live och Pro, på Pro står det "...additional coverage and exclusive features", men ingestans specificeras vad som avses. Testar nog Live en månad och ser hur det funkar.
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Varför inte köra Iptv så här ni alla kanaler ni kan tänkas önska... :)

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

robin.palmkvist skrev:Varför inte köra Iptv så här ni alla kanaler ni kan tänkas önska... :)

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Jag är ingen som letar kryphål. Föredrar en ”riktig” lösning.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

AndyK skrev:
Sandstream skrev: 07 jan 2021, 09:22 Det första jag får upp när jag googlar "golftv sverige" är Appstore och en svensk användare som 2019 skriver att det fungerar utmärkt i Sverige.

Ladda hem och testa!
Ja, jag får väl göra det.
Enligt deras hemsida (som jag kämpar med) ska det funka i Sverige. https://content.golf.tv/

Hittade efter mycket efterforskningar även vad det kostar. Även om det är något förvirrat...
Live: 79 kr/mån eller 695 kr/år
Pro: 115 kr/mån eller 1049 kr/år
Dock svårt att förstå vad som skilljer Live och Pro, på Pro står det "...additional coverage and exclusive features", men ingestans specificeras vad som avses. Testar nog Live en månad och ser hur det funkar.
Jag frågade GolfTV vilka turneringar som ingår och vilka som inte ingår. Fick följande svar:

”Thanks for getting back to us Andy. Unfortunately, we do not have the broadcasting rights for the Majors in Sweden. But rest assured, we are in continuous negotiation and working hard to acquire more and more rights as they become available. You will, however, have access to live coverage of the PGA Tour Featured groups and live coverage of the Ladies European Tour. You will also have access to highlight from every PGA Tour round and event, on-demand.”


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 07 jan 2021, 20:59 Jag frågade GolfTV vilka turneringar som ingår och vilka som inte ingår. Fick följande svar:

”Thanks for getting back to us Andy. Unfortunately, we do not have the broadcasting rights for the Majors in Sweden. But rest assured, we are in continuous negotiation and working hard to acquire more and more rights as they become available. You will, however, have access to live coverage of the PGA Tour Featured groups and live coverage of the Ladies European Tour. You will also have access to highlight from every PGA Tour round and event, on-demand.”
Tolkar det som att du inte kan se PGA-tourens vanliga sändningar, bara featured groups och highlights, eller majors.
Inget jag skulle betala för direkt...
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Fick precis svar att endast Featured Groups är tillgängliga i Sverige. Så inga sändningar denna helg från Tournament of Champions.
Dock verkar LET vara fullt tillgänglig, om man nu är intresserad av den touren.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag måste rekommendera HBO Nordic den här månaden för på måndag kommer den nya Tiger Woods-dokumentären där.
I övrigt ingen golf på den tjänsten.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Kommer aldrig välja något annat än IP-TV fungerar så jäkla bra
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Verkar inte finnas cmore golf längre. Hade velat betala för att få bättre bild men... Ja det får bli iptv.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar