Annika Sörenstam gör comeback!

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Annika Sörenstam gör comeback på LPGA-touren efter nästan 13 års frånvaro. Hon kommer att delta i Gainbridge Championship på Lake Nona Golf & C.C. den 25-28 februari.

Kommer att bli riktigt kul att se henne spela igen, och hur hon står sig i konkurrensen nu för tiden.
Om det går bra kan man ju hoppas att hon fortsätter, och siktar på 100 tourvinster, det är ju bara 6 stycken kvar.

Hur tror ni att det kommer gå för henne i comebacken?

https://www.lpga.com/news/2021/annika-r ... gainbridge

Bild
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Golf är en galen sport, en 50-plussare kan gå in på världsnivå och konkurrera med unga fullblodsproffs.
Vi ser det ju på herrarnas PGA där Phil är med och konkurrerar om vinst då och då så det är fullt möjligt att Annika kan vara med och tävla om vinst.

Det här kommer jag följa lite extra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag tror ju tyvärr inte att hon kommer vara med i toppen men jag hoppas verkligen att det går bra för henne. Ska bli intressant att följa.
/ HE
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ska bli så jäkla kul att se men jag blir förvånad om hon har något att sätta emot. Det är klart, erfarenhet och hemmabana väger garanterat tungt.
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Utan att läst något om detta förutom massa rubriker.

Någon vänlig själv som orkar skriva kortfattat varför hon hon gör det?

Ps. Sjukt roligt, hoppas hon gör någorlunda ifrån sig
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

akka89 skrev:Utan att läst något om detta förutom massa rubriker.

Någon vänlig själv som orkar skriva kortfattat varför hon hon gör det?

Ps. Sjukt roligt, hoppas hon gör någorlunda ifrån sig
Kort och gott för att det spelas på hennes hemmabana, och för att barnen ska få se henne spela. Tror det var Aftonbladet hon hade gjort någon kommentar till. Hon har sagt innan att det endast är denna tävlingen hon ska spela så det är ingen full comeback. Fast gör hon det riktigt bra så kanske hon får blodad tand.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lite läsning i ämnet

https://golfbladet.se/tvivlar-pa-sorens ... P8kAueXh60


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har läst en del kommentarer på social medier från lättkränkta snöflingor som inte tycker att hon ska få vara med eftersom hon tog emot utmärkelsen från Trump.
Garanterat samma nötter som satt och gratulerar DJ när han vann i Saudiarabien :roll:
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

Sandstream skrev:Har läst en del kommentarer på social medier från lättkränkta snöflingor som inte tycker att hon ska få vara med eftersom hon tog emot utmärkelsen från Trump.
Garanterat samma nötter som satt och gratulerar DJ när han vann i Saudiarabien :roll:
Förstår inte det resonemanget att hon har gjort något fel genom att ta emot den medljen. Ja tajmingen var inte så bra men den skulle ju delats ut lååååångt innan.
Och det var ju inte Donald Trump som delade ut den utan President Trump. Spelar det någon roll vilken president det är som delar ut en sådan medalj?

Och ja det är säkerligen som du sa, att touren och många spelare som väljer att spela tävlingar som spelas i Saudi, Dubai m.fl ställe får ingen kritik....

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Viaplay har fått en intervju med Annika inför veckans tävling. Där säger hon att det inte är en comeback utan en uppvärmning inför Senior US Open.
Hon bor tydligen på hål 16 på banan som spelas så därför ville hon vara med.

https://fb.watch/3Qg7q0qTx8/

Hoppas verkligen hon är bra med i spelet för annars kommer det bara summeras som ett PR-trick från arrangören.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar